احتمالا بارها در مورد آنژیوگرافی شنیده اید. آنژیوگرافی روشی برای تشخیص پاتولوژیک فضای داخلی رگهای خونی است. در حال حاضر رادیولوژیست ها و کاردیولوژیست ها با…


شهروند ۱۲۴۴  پنجشنبه ۲۷ آگوست  ۲۰۰۹


 

احتمالا بارها در مورد آنژیوگرافی شنیده اید. آنژیوگرافی روشی برای تشخیص پاتولوژیک فضای داخلی رگهای خونی است. در حال حاضر رادیولوژیست ها و کاردیولوژیست ها با استفاده از  X-ray angiography  جراحی های تهاجمی بسیار ظریفی را در سیستم گردش خونی بخصوص شریانهای قلبی انجام می دهند.

آنژیوگرافی روندی است که دقیق ترین اطلاعات ممکن از عروق تهیه و قبل از عمل در اختیار جراح قرار داده می شود. معمولا در صورتی که فردی دچار آنژین صدری، درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی آئورت یا نارسایی قلبی که علت آن مشخص نیست، شده باشد معمولا متخصص قلب، انجام عمل آنژیوگرافی را توصیه می کند. به کمک آنژیوگرافی، تعداد عروق کرونر مسدود شده، محل انسداد و میزان آن مشخص می شود. بیماران باید بدانند آنژیوگرافی عملی نگران کننده نیست.

آنچه نگران کننده است وجود انسداد و گرفتگی عروق قلب است که می تواند پیامدهای ناخوشایند و گاه غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشد و آنژیوگرافی می تواند در پیشگیری از این عواقب کمک موثری باشد.

چرا از آنژیوگرافی نوشتیم؟ طبیعتاً در مقام متخصص بیمه نمی توانیم نظری صددرصد واضح در مورد بیماری ها از مسئله های پزشکی ارائه دهیم، اما میتوانیم هر بار با پیش کشیدن بیماریها، ذهن شما را به نوعی معطوف به خودتان کنیم.

به چه مواردی توجه می کنید؟ مثلا آیا می دانید حتی بیماریهای لثه می تواند سبب افزایش کلسترول زیان آور شود که این مسئله خطر گرفتگی عروق قلب را افزایش می دهد؟ آیا می دانید آلودگی هوا موجب لخته شدن خون می شود؟ آیا می دانید تغذیه نادرست می تواند دلیل بروز بیماریهای عروق شود؟ موارد دیگری که می توان به آن اشاره کرد سیگار کشیدن، بالا بودن فشار خون، سابقه خانوادگی بیماری سرخرگ های قلب، دیابت، چربی زیاد در رژیم غذایی، ورزش نکردن، شخصیت تهاجمی، اضافه وزن، استفاده مداوم از روغن های جامد نباتی و استفاده زیاد از شیرینیجات می باشد که همه می توانند موجب گرفتگی عروق شوند. بنابر گزارش ها، ۳۰ درصد از مرگ و میر در جهان ناشی از بیماریهای قلبی ـ عروقی است و نزدیک به ۱۷ میلیون مرگ در جهان سالانه به این علت اتفاق می افتد.

گسترش دامنه علم و پیشرفت تکنولوژی در قرن اخیر و سرعت رو به فزون آن در همه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه پدیده ای کاملا مشهود است. پیشرفت هایی که در بسیاری از موارد باعث ایجاد تغییرات شگرف در سیستم زندگی شده اند، اما از آنجا که هر فرایند سودمند دارای جوانب و عوارض ناخواسته منفی نیز هست، همراه با این توسعه یافتگی، مشکلاتی نیز به وجود آمده است که در چند سال اخیر نمود وسیع تری یافته و به همین دلیل در کانون توجه قرار گرفته است.

نمی خواهیم بگوییم شما قطعاً دچار بیماری عروقی خواهید شد، پس بیایید خود را بیمه کنید، بلکه می خواهیم ذکر کنیم برطبق آمار، زندگی ماشینی امروز، استرس ها و بخصوص تغذیه های ناسالم امروزی، می تواند افراد را بیشتر از سابق در معرض خطر بیماریهای عروقی قرار دهد. طبیعتاً در آن برهه شخص از انجام کارهای عادی روزانه اش هم ممکن است به تنهایی برنیاید. شخص در آن زمان زنده است و هزینه هایش پابرجا، تعهدات هیچ کدام قطع نشده اند، پس شخص نیازمند پشتوانه ای محکم در آن زمان است. بیمه می تواند تمام هزینه های شما را پوشش دهد. شاید بگویید چگونه؟ می توانید سئوالات خود را برای ما ارسال فرمایید. مطمئن باشید امروز که سلامت هستید بهترین زمان برای مشاوره شماست.


 


 


 


 

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گزاری

مدیر شرکت بیمه insufin

عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا

moe@insufin.com