نامه خوانندگان

فهندژ سعدی

با درود فراوان و خسته نباشید حضور جناب زرهی و همکاران محترم

پیرو نامه جمعی از سالمندان در هفته نامه شهروند شماره ۱۳۰۲ درباره ایراد به چاپ آگهی های آیین بهائی جوابیه مختصری حضورتان تقدیم می دارم در صورت موافقت لطفاً مورد استفاده قرار گیرد.

دوستان عزیزی که ایراد گرفته اند که چرا آگهی های جامعه بهائی چاپ می شوند، در کشور مقدس ایران متولد شده و ایام کودکی و نوجوانی، جوانی و میانسالی را گذرانده و با کمال تأسف و تعجب از آئین جهانی بهائی که هدفش “وحدت عالم انسانی” است نه تنها هیچ اطلاعی ندارند بلکه کاملاً بی خبرند که قیامت انجام شده و بنابر وعده صریح قرآن مجید دو بار صور دمیده شده و دو ظهور عظیم الهی پی در پی در نیمه قرن نوزدهم در کشور ما ظاهر شد و قائم آمد، قیوم آمد، نبأ عظیم ظاهر شد. و طبق وعده حضرت امام جعفر صادق تمام بیست و هفت حرف علم ظاهر شد و امروزه در سراسر عالم مشهود و عیان و هیچ کس نمی تواند پیشرفت علم عجیب این یکصد و پنجاه سال گذشته را رد کند.

دوستان عزیز از صدها جلد کتاب و جزوه دیانت بهائی حتی مختصری از تاریخ این آئین را مطالعه ننموده که بدانند حضرت اعلی یعنی سیدعلی محمد باب قائم موعود، حضرت بهاءالله نبأ عظیم و حضرت عبدالبهاء (عباس افندی) فرزند ارشد حضرت بهاءالله و جانشین ایشان است. دیانت بهائی امروزه در تمام نقاط عالم مستمر و به جز صلح و دوستی و مهربانی و کوشش و تلاش برای به وجود آوردن “وحدت عالم انسانی” هدفی دیگر ندارد. زهی افسوس از این همه بی خبری!

قسمت دیگر نظر این دوستان این است که با آمدن ادیان کلیمی، مسیحی و اسلام دیگر همه چیز کامل شده و ظهور جدیدی رخ نمی دهد. قابل توجه است که هزاران سال است که کلیمی ها منتظر ظهور بعد، مسیحی ها منتظر بازگشت حضرت مسیح و مسلمانان منتظر ظهور  قائم آل محمد هستند و همه معتقدند که انتظاراتشان باید جسمانی باشد. در صورتی که ظهور حضرت مسیح وعده کلیمی ها بود، ظهور حضرت محمد وعده  مسیحیان بود و ظهور حضرت باب وعده مسلمانان، اما بنا به عقیده آیین بهائی همانگونه که هر سال در طبیعت، بهار ظاهر می شود و یک سال تمام فصل ها می گذرند، بهار روحانی نیز تقریباً هر هزار سال یک بار با آمدن مظهر ظهور جدیدی آغاز و پایانی دارد. آئین بهائی هم معتقد است که بعد از هزار سال خداوند فرستاده جدیدی می فرستد و بهار روحانی می رسد.

در خاتمه از دوستان عزیز با هر عقیده تقاضا می کنم قبل از مطالعه و تحقیق داوری نفرمایند. امروزه به برکت این ظهور اعظم الهی و پیشرفت علم با یک کامپیوتر می توان دنیائی اطلاعات به دست آورد و از خود جامعه ما بخواهند تا با کمال احترام و دوستی حقایق را و تاریخ صحیح این آئین را در اختیارشان بگذاریم.

 با سپاس و تشکر از هفته نامه پرمحتوای شهروند

تورنتو ـ کانادا