اخیراً در بسیاری از نقاط چین والدین کودکانی که از شیر آلوده به هورمون های زیانبار تغذیه نموده اند، شاهد رشد سریع پستانهای کودکان حتی نوزادانی هستند که در تاریخ پزشکی سابقه نداشته است. اگر به خاطر داشته باشید در سال گذشته عده ای به خاطر اضافه نمودن نوعی پروتئین و هورمون در شیر کودکان در چین دستگیر و حتی یکی دو نفر هم به اتهام تقلب در تهیه و فروش غذای کودک به اعدام محکوم شدند. در ضمن در چین و بعضی از کشورهای دنیا به غذای گاو شیرده مقداری از هورمون رشد به نام BGH اضافه می نمایند که نهایتاً از طریق شیر وارد گردش غذای مردم و نوزادان و کودکان می گردد و ناهنجاری های پیچیده ای را به وجود می آورد.

اخیراً گزارش شده که در چین کودکانی که از شیر آلوده به هورمون رشد تغذیه کرده اند میزان هورمون استروژن خونشان مانند زنان بالغ است و به همین جهت حتی در چند ماهگی پستان های آنها رشد نموده و در حقیقت به بلوغ زودرس می رسند و این موضوع در اطفال ۵-۶ ساله به کرات دیده و گزارش شده است. به همین دلیل دست اندرکاران سلامت و بهداشت کشور چین کمیته مخصوصی را انتخاب نموده تا با تجزیه شیرهای مصنوعی موجود در بازار آنها را شناسائی کرده و از بازار خارج کنند تا بتوانند از بروز بلوغ زودرس که در تاریخ پزشکی سابقه نداشته جلوگیری نمایند. همان طوری که در مقاله دیگری درباره غذاهای آلوده در چین به مواد شیمیائی خطرناک در این صفحه نوشتم باید اشاره شود که این کشور با سرعت غیر قابل تصوری در پیشرفت است و مردمی که در ۲۰ سال گذشته درآمدی حدود یکی دو دلار در روز داشتند به جائی رسیده اند که بدون کنترل و توجه به جان دیگران در حال تولید و پخش غذا و وسائل زندگی و غیره هستند که آلوده به مواد سرطانزا و بیماری زا می باشد و متأسفانه هیچ کسی هم نمی تواند جلودار آنها باشد.

دلایل دوری از مصرف آب بطری های پلاستیکی

 

در سال های اخیر صدها مقاله علمی و گزارشات مستند منتشر گردیده اند مبنی بر این که نوشیدن آب بطری های پلاستیکی جز ضرر و زیان هیچ منفعتی ندارند. ظروف پلاستیکی اصولاً حاوی مقدار زیادی از مواد سرطانزا و بیماری زا هستند و اخیراً وزارت بهداری کانادا پس از آزمایش ادرار صدها نفر در سنین مختلف دریافته که ماده شیمیائی BPA در بیشتر از ۹۰ درصد آنها وجود دارد و این مقدار مخصوصاً در جوانان بالاتر از دیگران است، زیرا آنها از غذاهای کنسرو شده که داخل قوطی ها از ماده BPA  پوشانیده شده و آب بطری های پلاستیکی که چند نوع از این دسته مواد شیمیائی را در خود دارند، مصرف می کنند.

در مورد اینکه چرا نباید آب بطری های پلاستیکی را مصرف نمود باید گفت که:

۱- اکثر کمپانی های تهیه کننده ی بطری های آب از آب لوله کشی شهرها استفاده می کنند. در این صورت دلیلی ندارد که شخص چند دلار در روز برای مصرف آب لوله کشی به کمپانی آب بطری های پلاستیکی بپردازد.

۲- تاریخ مصرف این دسته از آبها طولانی است. اگر خوب دقت کنید حداقل ۳ سال این آبها می توانند در بازار بمانند. حال چقدر مواد شیمیائی باید به این آب ها اضافه نمایند که در گرما و سرما و در برابر نور فاسد نشوند.

۳- فقط در آمریکا هر روز بیشتر از ۵/۲ بیلیون بطری خالی آب به دور ریخته می شوند که رقمی است سرسام آور و دردسر غیر قابل جبرانی است برای محیط زیست. در ضمن مواد شیمیائی موجود در این پلاستیک ها ده ها سال فعال باقی می مانند و در محیط زیست زنجیروار وارد زندگی انسان می شوند.

۴-گزارشات مختلف نشان می دهند که درصد بالایی از آب بطری های پلاستیکی به خاطر عدم توجه به بهداشت و به علت بی توجهی دست اندرکاران بهداشت محیط آلوده هستند و خطراتی را به وجود می آورند.

۵- نگهداری آب در بطری های پلاستیکی و در حرارت بالا سبب رسوخ مواد شیمیائی موجود در جنس پلاستیک به داخل آب می شود و سبب مسمومیت تدریجی بدن می گردد.

عسل یا طلای مایع

 

بقراط حکیم حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، عسل را منبع همه خواص غذائی و داروئی می دانست، زیرا این ماده غذائی و داروئی که از اسانس گیاهان و آنزیم های بدن زنبور عسل تهیه و پس از تغییر و تحولات بسیار پیچیده به صورت عسل آماده می گردد حاوی مقدار زیادی منیزیوم، پتاسیم، کلسیم، سولفور، آهن، و مقدار کمی مس، ید و روی می باشد. خواص آنتی اکسیدان و وجود باکتری های خوش خیم عسل به صورتی است که تصور آن مشکل است.

عسل حاوی مقداری گلوکز و فروکتوز است که در بدن به آسانی هضم و جذب می شود و بشر برای اولین بار پی به شیرینی آن برد و از آن استفاده نمود. حدود ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح مردم مصر و هند عسل را می شناختند و در قبور مردم مصر کاسه هائی از عسل یافت شده که به علت عقاید مذهبی یا منطقه ای به عنوان غذای مقدس از آن استفاده می کردند. در یونان قدیم ثروت مردم را با داشتن مقدار عسل می سنجیدند و مالیات بر آن می گذاشتند.

در کتب مقدسه ادیان مختلف از عسل به عنوان غذای بهشتی نام برده شده و بعضی از پیامبران امت خود را به خوردن عسل در بهشت وعده داده اند. از عسل در طب سنتی بسیاری از کشورهای دنیا برای درمان زخم و جراحات پوستی استفاده می شود، زیرا علاوه بر خواص آن حاوی مقدار زیادی از باکتری های ضروری و خوش خیم است که با عوامل عفونت زای بدخیم مبارزه می کند. از عسل و موم عسل برای تهیه لوازم آرایش مخصوصاً کرم های مرطوب کننده پوست استفاده می شود.

گوشت های پخته شده در حرارت بالا سرطانزا هستند

 

پختن و کباب کردن گوشت ها مخصوصاً گوشت قرمز در حرارت بالا (WELL – DONE) سبب افزایش سرطان های دستگاه گوارش و غیره می شود. اخیراً پژوهشگران انگلیسی ثابت نموده اند که مصرف گوشت پخته شده در حرارت بالا امکان بروز سرطان مثانه را تا ۲۵۰ در صد افزایش می دهد و این رقم در افرادی که به هر دلیل آمادگی ابتلا به سرطان مثانه را دارند حدود ۵۰۰ درصد است. در گوشت های کباب شده و سوخته ۱۷ نوع ماده شیمیایی سرطانزا به نام HCA به وجود می آید که خوردن آنها سبب بروز سرطان های مختلف می گردد. قبلاً ما می دانستیم که گوشت قرمز به چند دلیل مانند داشتن هورمون،  آنتی بیوتیک و تهیه آن در درجه حرارت بالا سرطانزا می گردد. در خوردن گوشت قرمز نباید زیاده روی نمود. آنهایی که هفته ای دو بار گوشت قرمز مصرف می کنند امکان بروز سرطان روده بزرگ در آنها ۴۰ درصد افزایش می یابد.

بهتر است باور کنید

 

می گویند که کدو  یا Pumpkin در قاره آمریکا، مخصوصاً در آمریکای مرکزی قدمت ۹ هزار ساله دارد. کدو یکی از مهمترین غذاهای مردم این منطقه تا قبل از کشف آمریکا به شمار می رفت.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net