رونمایی از اثر هنری دست ساخته وی در زندان

سعید ملک پور برنامه‌نویس کامپیوتر و شهروند ایرانی مقیم کانادا،  در سفری به ایران دستگیر و در دادگاهی ناعادلانه به اتهام ترویج فساد، ابتدا به اعدام و سپس حبس ابد محکوم شد. او بیش از هشت سال از دوران جوانی‌ خود را در زندان اوین سپری کرده است. این در حالیست که حکم صادره علیه وی بر اساس اعترافاتی است که زیر شکنجه گرفته شده‌اند و او از روند دادرسی قانونی و عادلانه محروم بوده است.

saeid-malekpour

از این رو، جمعی از کنشگران ایرانی ـ کانادایی در نظر دارند با تاکید بر وضعیت بغرنج سعید ملک پور و مصائب رفته بر او، از فرصت استثنائی مذاکرات بین دو دولت کانادا و ایران بر سر برقراری مجدد روابط دیپلماتیک، در جهت تلاش براى آزادى او اقدام نمایند.

در این راستا، در ماه ژانویه طی یک گردهمایی با حضور سیاست‌مداران و حامیان حقوق بشر از اثر هنرى معرق‌کاری دست‌ساخته او در زندان رونمایى خواهد شد. امید است پشتیبانان حقوق‌بشر با شرکت در این کارزار، در تلاشى مجدانه و مستمر ما را براى آزادى این زندانى همراهى نمایند. جزئیات و نحوه برگزارى این مراسم به‌زودی به اطلاع همگان خواهد رسید.

کمیته کارزار آزادی سعید ملک‌پور از این افراد تشکیل شده است: شهرام تابع محمدی، مهرداد حریری، حسین رئیسی، کاووس صوفی، مصطفا عزیزی، ارسلان کهنمویی‌پور، مریم ملک‌پور، مهردخت هادی.