دفتر اروپائی شهروند: سالمندترین شهروند آلمان و یکی از سالمندترین مردان اروپا و جهان، روز شنبه ۱۵ اکتبر امسال صد و یازدهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. این مرد که “گوستاو گرنت” نام دارد، روز ۱۵ اکتبر سال ۱۹۰۵ زمانی که قیصر ویلهلم دوم بر آلمان حکومت می راند، در شهر استتین به دنیا آمد و امروز در شهر هافلبرگ واقع در ایالت شرقی زاکسن آنهالت آلمان  زندگی می کند.

گوستاو کرنت که دو جنگ جهانی را از سر گذرانده است، سال گذشته هنگامی که با حضور شهردار هافنبرگ صد و دهمین سالگرد میلاد خود را جشن می گرفت، آرزو کرد که تا صد و یازدهمین زادروز خود در سال ۲۰۱۶ نیز زنده بماند، زیرا بسیاری از آلمانی ها این سال را به خاطر وجود سه عدد یکسان در آن متبرک می دانند.

در صد و دهمین سالگرد میلاد آقای کرنت تعداد زیادی از همشهریان او همراه با شهردار و برخی دیگر از مقامات محلی شرکت داشتند. او در آن  زمان بسیار سرحال بود، اما چند ماه بعد در نتیجه یک آلودگی میکروبی بخشی از توانائی راه رفتن خود را از دست داد، یکی از نوه های گوستاو به خبرنگاران گفته است که او همچنان کاملا هوشیار است و مسائل پیرامون خود را به خوبی درک می کند.

gustav-gerneth-0
gustav-gerneth-3
gustav-gerneth-2
gustav_gerneth
gustav

سالمندترین مرد آلمان، امسال در نتیجه کسالت جسمی ترجیح داد صد و یازدهمین زادروز خود را در حلقه کوچکی از نزدیکانش جشن بگیرد. گوستاو کرنت به روزنامه ها گفت که تحمل شلوغی زیاد را ندارد.

نام این مرد ۱۱۱ ساله در سال ۲۰۱۵ در کتاب طلائی شهر هافنبرگ به ثبت رسیده است. او که هنوز هم مسابقات فوتبال را با اشتیاق زیاد دنبال می کند، می گوید که تا سال گذشته از این کار لذت بیشتری می برده و دوست ندارد یکبار دیگر اینقدر پیر شود.

شهردار هافنبرگ همزمان با یکصد و یازدهمین سالروز تولد گوستاو گرنت در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفته است: “این مرد سالمند همچنان ما را با شادی زندگانی و رضایتمندی آشنا می کند. او در این سن مثل همیشه در رویدادهای زمان خود حضور دارد. و از قلب رزمنده ای برخوردار است که می تواند کمک کند تا زندگی روزمره را در آپارتمان خودش تحت کنترل شخصی داشته باشد”.

آقای کرنت در دوران جوانی در زادگاه خود ماشین سازی آموخت و بعدها به عنوان موتورچی کشتی در تمام دریاچه ها و رودخانه های داخل آلمان کار می کرد. در بیست و پنج سالگی با همسرش شارلوته آشنا شد که پدرش ساکن هافنبرگ و مالک دو کشتی بود. او خدمت سربازی خود را به عنوان مکانیک هواپیما از سر گذراند، اما در دوران حاکمیت حزب واحد سوسیالیستی بر آلمان شرقی، وظیفه ساده نگهداری و مراقبت لامپ های خیابانی شهر خود را به عهده داشت.

گوستاو کرنت، به خاطر سن خود تاکنون بسیار خبرساز بوده است. او ابتدا به عنوان مسن ترین مرد ایالت زاکسن، سپس به عنوان مسن ترین مرد آلمان و امسال به عنوان “مسن ترین شهروند آلمان” معرفی شده است. وی دارای سه پسر بود که دو تن از آن ها در سنین بالای ۸۵ سالگی درگذشتند و تنها یک پسر او هنوز زنده است.