آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرس های حوزه های علمیه و سلطان تایر در حالی باد توپ مسابقه ایران و کره را خالی می کرد گفت: وزیری که نتواند از پس فیفا بربیاید به چه دردی می خورد؟ ناسلامتی تو وزیری و مقام ات از فیفا بالاتر است چطور نمی توانی بزنی پس کله فیفا و تاریخ مسابقه را عوض کنی. تو چه وزیری هستی که فیفا ازت حساب نمی برد؟  نمی توانی تاریخ مسابقه ایران – کره را تغییر دهی، با صراحت به آنها بگویید می رویم با هرکس دلمان خواست بازی می کنیم. دوست ندارید با کره جنوبی بازی کنیم به کوری چشم شما با کره شمالی بازی می کنیم، با روسیه بازی می کنیم، با سوریه بازی می کنیم. اصلا می رویم در عراق و یمن بازی می کنیم. به فیفا چه مربوط است که ما با کی و کجا بازی کنیم؟ مگر فیفا از ما اجازه می گیرد که ما از فیفا اجازه بگیریم؟ نخواستند به جهنم. حالا گیریم انگلیسی نمی دانی و حرفهایت به خرج فیفا نمی رود، مدیرکل ارشاد قم را که می توانی برکنار کنی!

iran-korea

محمد یزدی که ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وکارخانه لاستیک دنا را همزمان بر عهده دارد، افزود: هم به مسابقه فوتبال اعتراض شدید دارم، هم به کنسرت موسیقی در شهر قم. خدایی اش اگر فیلم کنسرت را ندیده بودم، بی خیال می شدم. چون خیلی وقتها فیلم صیغه خانه های اطراف حرم را می آورند و دخترهای نوجوان را می بینم که صیغه یک ساعته می شوند، می خندم و خودم را به کوچه علی چپ می زنم. ولی در فیلم کنسرت دیدم دخترها کنار پسرها ایستاده اند و پسرها کنار دخترها، دخترها شاخه گل دستشان بود و بر و بر به خواننده نگاه می کردند، چراغ هایی روشن کرده بودند که هی می چرخیدند و سرخ و سفید می شدند، انگار که شهر قم دارد می چرخد، آن یارو که گیتار می زد هی کله اش را تکان می داد، بی انصاف ها، آدم فیلمش را می بیند سرگیجه می گیرد. خدا می داند آن شب  نامحرمان چند خروار چت رد و بدل کرده اند. درست است که فارسی می خواندند، اما قلب امام زمان درد گرفته. ضمنا به شما چه که امام زمان آن طرفها چه می کرده؟ بی وجدان ها، علمای بلاد در سوریه و لبنان و عراق فیلم را می بینند و به ریش ما می خندند و خواهند گفت: سی و هفت سال با شّد و مّد حکومت کرده اند واتیکان خودشان را نتوانسته اند عوض کنند…

***

چین همه خرهای دنیا را می خرد

donkey

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در خبری مسرت بخش نوشته که چین تمام خرهای جهان را می خرد. همین روزنامه می افزاید در پی کاهش شدید خر در این کشور، که معلول سیاست تک فرزندی است، دولت چین برای جبران مافات، خرید خر از دیگر کشورها را سر لوحه برنامه های اقتصادی خود قرار داده است. رئیس «چامبر آف کامرس» چین به روزنامه ایندیپندنت گفته که جمعیت خرهای چین از ۱۱ میلیون به شش میلیون رسیده و این خبر خوبی برای ما نیست. یک مقام دولتی چین نیز در پاسخ به خبرگزاری شین هوا که پرسیده بود آیا خر بخصوصی مد نظر دولت چین می باشد، گفت: خیر تصمیم داریم درهَم بخریم. اروپا ازاین خبر استقبال کرده و گفته در سالهای اخیر خر در اروپا بسیار زیاد شده. وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته است، توپ و تانک که نتوانستیم به چین بفروشیم، اقلا شاید بتوانیم خر به این کشور صادر کنیم. در مقابل سازمان تجارت جهانی با ابراز نگرانی از خرید خرهای جهان توسط دولت چین، گفته، در صورت خرید خرهای جهان توسط چین، در آینده هرکسی نخواهد توانست خر خودش را براند. سخنگوی دولت چین ضمن رد این ادعا گفت: اگر کسی ادعا کند که خرید و فروش خر را می توان انحصاری کرد، مردم به ریشش خواهند خندید چون جمعیت خرهای جهان آنقدر زیاد و پراکنده است که چنین چیزی غیر ممکن است.

***

قدردانی رمضان عبدالله و حسن نصرالله از ظریف

zarif-caricatur

جواد ظریف که در جلسه علنی مجلس، کلفت بارِ نماینده اصولگرای مشهد می کرد، گفت: افتخار می کنم برادران بزرگم قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله و رمضان عبدالله هر روز در تماس با من از سیاست های جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند.برخی از نمایندگان از ایشان پرسیدند چرا رمضان عبدالله و حسن نصرالله که در ایران نیستند، باید از شما تشکر کنند؟

ظریف با عصبانیت پاسخ داد: چه می دانم از خودشان بپرسید.

نمایندگان از حسن نصرالله پرسیدند، یا اخی الجریان چیست؟

وی پرسید، شفاف بگویم؟

گفتند نه، لازم نیست خیلی شفاف بگویی.

نصرالله گفت: پس شفاف می گویم و خیال تان را راحت می کنم. تمام پول و بودجه و سلاح و موشک ما از جمهوری اسلامی ایران می رسد.

نمایندگان گفتند: یا اخی ظریف موشک اش کجا بود؟ باید از سپاه و رهبری تشکر کنی.

نصرالله جواب داد: ولی این ظریف بود که کُری توی گوش کری خواند و پولها را آزاد کرد. بنابراین باید شیرش کرد تا دلگرم شود و وجب به وجب دنیا را بگردد شاید هنوز کلی پول این طرف و آنطرف داریم که من و شما خبر نداریم.

***

مسابقه فوتبال در شب تاسوعا

پس از اینکه فیفا اعلام کرد زیر بار زور نمی رود و مسابقه فوتبال ایران و کره باید در شب تاسوعا برگزار شود، مهدی تاج متولی فوتبال کشور گفت، زورمان به فیفا نمی رسد، اما حریف هواداران تیم کره که می شویم و از آنها می خواهیم شب مسابقه سیاه بپوشند و لباس قرمز نپوشند چون باعث خوشحالی شمر خواهند شد. همچنین از هواداران کره ای درخواست شده هنگام حضور در استادیوم دایره و دنبک به همراه نداشته باشند. اگر هم دایره و دنبک با خودشان از کره آورده اند آن را دمِ در، نزد صندوقدار به امانت بگذارند ولی اگر آن امانات شود مفقود، فیفا مسئول آن نخواهد بود.

و اما چند راهکار برای مسابقه ایران و کره در شب تاسوعا:

۱- قبل از شروع بازی به احترام علی اصغر و طفلان مسلم یک دقیقه سکوت اعلام شود.

۲- برای هر گل به نیت دوازده امام، دوازده صلوات ختم شود.

۳- بازیکنی که کارت زرد می گیرد، موظف است سینه بزند و همبازی هایش با زنجیر بر فرقش بکوبند.

۴- به جای کارت قرمز از کارت سیاه استفاده شود. و اگر بازیکنی کارت سیاه دریافت کند کمک داور حق دارد با قمه فرقش را بشکافد.

۵- در صورت گل زدن تماشاگران نوحه بخوانند. وقت گل خوردن نیز شعار بدهند: ابلفضل علمدار/ دروازه را نگهدار.

۶- داور با اسب وارد زمین شود و کمک داورها سوار بر الاغ به استادیوم دخول کنند.

۷- بازیکنان موظفند به جای آب شربت بنوشند و هنگام نوشیدن، لعنت حق بر یزید بکنند.

۸- بین دو نیمه جهت تلطیف فضای ورزشگاه مراسم تعزیه شهید جومونگ برگزار گردد.

***

تتمه خبر

دادستانی تهران سرانجام دادِ مرحوم عباس کیارستمی را از پزشک خاطی ستانده و نام نبرده را به مدت سه ماه، به صورت آزمایشی از حضور در مطب محروم کرد. در حکم دادستانی آمده است که دکتر مربوطه حق ندارد طی این مدت پا توی مطب بگذارد و یا با افراد مریض در ارتباط باشد. ضمنا دادستانی تصریح کرده که جناب دکتر می تواند در طی این سه ماه که خارجی ها به آن «پروبیشن» می گویند در بیرون از مطب با هر آدمی که دلش خواست در ارتباط باشد ولی اگر در اثر این رابطه کسی مریض شود، دکتر مربوطه مقصر خواهد بود.