شهروند- بهرنگ رهبری: نمایش مرد بالشی نوشته مارتین مک دونا به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی در تورنتو به روی صحنه رفت که با استقبال تماشاگران روبرو شد.

این پنجمین نمایشی است که در دو سال گذشته به کارگردانی محمد یعقوبی در تورنتو اجرا شده است.

نمایش مرد بالشی با بازیگری پیام دهکردی، احمد مهران فر، علی سرابی و نوید محمدزاده در فرهنگسرای ارسباران در سال ۲۰۱۳ اجرا شد.

اجرای مرد بالشی در تهران

اجرای مرد بالشی در تهران

این نمایش  با دو اجرا پنجشنبه ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶ در سالن کتابخانه فرویو در تورنتو با ترکیب جدید بازیگران به روی صحنه رفت. سیاوش شعبانپور، علی قربانیان، پوریا روحانی فرد و محمد خلج معصومی بازیگران و مهرک جارودی دستیار کارگردان و محسن ناظری مدیر صحنه بودند و بهرنگ بقایی موسیقی را برعهده داشت.

اجرای مرد بالشی در تورنتو

اجرای مرد بالشی در تورنتو

این نمایش به لحاظ فرم  “باز اجرایی”  بود از نمایش مرد بالشی که در سال ۲۰۱۳ در ایران اجرا شد. شاید به سختی بتوان اجرای این نمایش در تورنتو را تجربه جدیدی پنداشت. میزانسن ها، موسیقی، طراحی لباس و صحنه در جزئیات هم تفاوتی با اجرای ارسباران نداشت، البته به جرأت می توان قدرت بازیگری بازیگران را عمده ترین تفاوت اجرای تهران و تورنتو دانست. بازیگران تورنتو بسیار پرتوان بر صحنه حاضر شدند و نوید آن را دادند که تئاتر فارسی زبان در این سرزمین پا گرفته و همچنان پیش خواهد رفت.