شهروند  امسال ونکوور،  کلگری و تورنتو توانسته اند رتبه ی ۳ ، ۴ و ۵ را در میان بهترین شهرهای جهان برای زندگی به خود اختصاص دهند. با وجود رشد بی ثباتی در جهان، این رتبه بندی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مرکز اطلاعات اکونومیست روز ۵ شنبه لیست شاخص سالانه زندگی را منتشر کرد که بر اساس آن ملبورن، استرالیا؛  رتبه ی یک، وین رتبه ی دو ، ونکوور رتبه ی ۳، تورنتو رتبه ی ۴ و کلگری و آدلاید، استرالیا؛ با هم در رتبه ی ۵ این لیست قرار گرفته اند. این شاخص ۳۰ عامل را که در ۵ دسته قرار می گیرد مورد توجه قرار داده و به هر شهر بین ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد. ۵ دسته عبارت است از: امنیت، بهداشت، آموزش، زیرساخت ها و فرهنگ و محیط زیست. بر اساس این آمار ونکوور ۹۷.۳، تورنتو ۹۷.۲ و کلگری ۹۶.۶  امتیاز را به خود اختصاص داده اند.

Toronto-Vancouver-Calgary

بر اساس شاخص اکونومیست ارتباطی قوی بین شهرهایی که در صدر این لیست هستند وجود دارد. بهترین شهرهای جهان در کشورهای استرالیا و کانادا قرار دارند با وجود اینکه جمعیت چندانی ندارند. هر سه شهر کانادایی در زمینه بهداشت و  آموزش نمرات بالایی را به خود اختصاص داده اند، اما در بخش های دیگر امتیازها متفاوت است. پاریس در شاخص رتبه بندی امسال کاهش چشمگیری داشته است که حملات تروریستی اخیر می تواند یکی از عوامل این سقوط باشد. شهرها و کشورهایی که در انتهای این لیست قرار گرفته اند عبارتند از سوریه با رتبه ی ۱۴۰ و پس از آن تریپولی در لیبی؛ لاگوس در نیجریه؛ داکا در بنگلادش؛ پورت مورسبی در پاپوآ گینه ی نو.