شهروند ـ فرشید میثاقی فرزند زنده یاد پوران عنایتی (میثاقی) با ارسال نامه الکترونیکی به شهروند از منع خاکسپاری مادرشان در تبریز توسط ماموران امنیتی حکومت ایران خبر داده است. خبرهای دیگری در همین ارتباط از سوی منابع خبری بهایی نیز انتشار یافته است از جمله این منبع:

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی که همسر یکی از جانباختگان دیانت بهایی به نام الله وردی میثاقی است، که در تاریخ ۷ مرداد ماه۱۳۶۰ اعدام شد، در تاریخ۲۱ تیرماه۱۳۹۵ در تبریز درگذشت، اما ماموران امنیتی از دفن او دراستان تبریز جلوگیری به عمل آوردند و مدعی شدند که او باید در شهرستان میاندوآب دفن شود.

pooran

پوران عنایتی از بهائیانی که به تازگی فوت شده و همسرش الله وردی میثاقی که در دهه ۶۰ اعدام شد

منابع نزدیک به خانواده این شهروند بهایی اعلام کرده اند که “جنازه او را خودشان به جایی نخواهند برد و ماموران این جنازه را به شهرستان میاندوآب برده و دفن خواهند کرد.”

در سال های گذشته بیش از ۳۷ شهروند بهایی ساکن تبریز پس از پایان عمر اجازه دفن در گلستان جاوید و همچنین وادی رحمت تبریز را نداشته اند.

همسر این شهروند بهایی عضو محفل روحانی تبریز بود که درتاریخ ۷مردادماه ۱۳۶۰به همراه چند تن دیگر از مسئولان تشکیلات بهایی استان تبریز اعدام شد.

در هفته های گذشته نیز دو شهروند بهایی در تبریز و اهواز به نام های رضوانیه نبوی دهخوارقانی و حسین آقا زهدی محمدپور اجازه دفن در منطقه زندگی خود را پیدا نکردند و با فشار مقامات امنیتی به منطقه دیگر منتقل و دفن شدند.

طبق تعالیم دیانت بهایی شهروندان بهایی در زمان درگذشت می بایست در فاصله کمتر از یک ساعت از محل درگذشت به خاک سپرده شوند و در سال های اخیر بارها مسئولان جمهوری اسلامی جهت مقابله و آزار و اذیت شهروندان بهایی بارها متوفیان را در فاصله بیش از یک ساعته به خاک سپرده اند.