لجم می گیره از دست این خارجی ها. پخّی بکنی، زهره شون آب میشه. نه تنها بزدلن و ترسو، حقه باز هم هستند  و خدعه هم می کنند. به قول رهبر کشورمان که هفته پیش فرمودند، از یک طرف میگن تحریم ها برطرف شده و بانک های خارجی می تونن با ایران وارد معامله بشن، اما در عمل کاری می کنند که ایران هراسی بشود و سرمایه گذارها بترسند و در ایران سرمایه گذاری نکنند. چرا …؟ به خاطر چاپ عکس یک جوان مریض و چند تا خبر پیش پا افتاده و معمولی کاری می کنند که زهره مردم آب بشه …

عکس امید کوکبی دانشمند ایرانی را در حالی که با زنجیر به تخت بیمارستان بسته شده، منتشرکرده ایم تا دنیا بداند ما یکی مون که مریض شد ولش نمی کنیم به امید خدا، و به زور هم شده در بیمارستان نگهش می داریم تا شفا پیدا کنه، ولی چون زبون آدمیزاد که ما باشیم! سرشون نمیشه، خیال می کنند طرف را با زنجیر بستیمش به تخت که فرار نکنه …

 ما طرف را با زنجیر می بندیم به تخت که دنیا بداند ما قدر دانشمندانمون را می دونیم  و به هر قیمتی که شده، نگهشان  می داریم که به مملکت خودمون خدمت کنن، اونا همین را پیرهن عثمان می کنند که سرمایه گذارها بترسن و توی دلشون بگن وقتی اینها با دانشمندهاشون

omid-kokabi

اینجوری رفتارمی کنند، اگه ما گیرشون بیفتیم ببین دیگه چیکارمون می کنن.

بی معرفت ها عوض اینکه بگن چه کار خوبی کرده اند که سفت بستنش به تخت که خارجی ها ندزدنش ، … به جای اینکه به این فکر بیفتن با یک سرمایه گذاری حسابی، برامون یک کارخانه زنجیرسازی مشتی دایرکنن که زنجیرهای محکمتری بسازیم و دانشمندامون را جوری ببندیم که با هیچ آچاری نشه بازش کرد، دچار ایران هراسی میشن و میگن کشوری که با دانشمندان خودش این جوری رفتار می کنه، ببین با ما چیکار می کنه!

هفت هزار نفر را استخدام کرده ایم که تعداد بیکارهای مملکت مون کمتر بشن، یک لقمه نان و بوقلمونی گیرشون بیاد و ضمناً به صورت نامحسوس مواظب مردم باشن که خدای ناکرده  توی خیابون بلایی سرشون نیاد، عوض دست شما درد نکنه گفتن، عوض تشکر بابت ایجاد اینهمه شغل جدید و یک باره، پشت سرمون صد جور دری وری گفته اند و لنترانی بارمان کرده اند که این کار جاسوس پروریه و مزاحمته واسه زندگی مردم و از این جور چیزها …

به جای اینکه بگویند چه دولت خوبی که بدون تظاهر و منت گذاشتن سر مردم، یواشکی مواظب آنهاست! دچار ایران هراسی میشن و میگن اینجا دیگه کجاست…؟

تمام فواید این کار را ندیده گرفته اند، اسمش را گذاشته اند جاسوسی و گفته اند وقتی هفت هزار تا جاسوس مخفیانه بین مردم بپلکند، مردم به نزدیک ترین کس خودشون هم دیگه اعتماد نمی کنند.

اعتماد نمی کنن که نکنن، به جهنم. خیال می کنین خارجی ها به بقیه مردم اعتماد دارن؟ برو توی خیابون به اولین خارجی که رسیدی بگو پول ها تو بده من برات نیگر دارم، اگه داد هرچی شما بگی درسته!

قبل از عمل، بعد از عمل

babolsar

از وقتی این دو عکس از بابلسر قدیم و بابلسر جدید منتشر شده، هر خارجی که به آدم می رسد می گوید شماها چرا این عکس ها را برعکس، و بالا و پائین چاپ کرده اید؟ باید اول عکس خرابه را می گذاشتید و بعد عکس نوسازی شده را که مردم بفهمند اول چی بوده و شما چیکارش کرده اید.

هرچه هم توضیح می دهیم که بابا ما کارمان درسته و عکس ها هم درست چاپ شده، اول ها اونجوری بوده و حالا اینجوریش کردیم، باورشان نمی شود و عقل شان قد نمی دهد. خارجی اند دیگر!

پرواز زنبور ممنوع!

green-river

فرق ما ایرانی ها با فرانسوی ها این است که ما مردم را رنگ می کنیم، اما فرانسوی ها رودخانه هایشان را!

ظاهرن این کار را کرده اند که حشرات مضر را از بین ببرند ولی حالا معلوم شده ماده ای که به آب رودخانه ها اضافه کرده اند، به زنبورهای عسل نیز آسیب می رساند.

یکی  از سیاستمدارهاشون که تازه از ایران برگشته گفته بیائید پرواز زنبورهای عسل را درکنار رودخانه ها ممنوع کنیم و مثل ایرانی ها، یک گشت نامحسوس هم ایجاد کنیم که زنبورها از ترس همدیگر، جرات قدم زدن کنار رودخانه ها را هم نداشته باشند!