کشورهای اسلامی که هزار و چهارصد سال است از کمبود وحدت رنج می برند، برای هزارمین بار تصمیم گرفتند دوباره به وحدت برسند. آقا رجب هم که استاد وحدت است پیشقدم شدند و گفتند بیایید منزل ما. چون بنده استاد وحدتم و مگر کورید و نمی بینید چطوری با کردهای مسلمان خودم به وحدت رسیده ام. کشورهای اسلامی هم گفتند ایول. در استانبول از همدیگر پرسیدند خب سر چی وحدت بکنیم. رجب خان به عنوان صاحب خانه پیشنهاد کرد که وحدت بکنیم مسلمانان سوریه را بکشیم. امیر دوحه با خوشحالی گفته هورا. بعد یک عده دیگر گفته اند چی چی هورا؟ بشین سرجات تا نزدیم سفره ت نکردیم. امیر جیبوتی که دلارهای ملک سلمان خان را توی جیب هایش جا می داده گفته: نه بیایید سر کشتن مسلمانان یمن به وحدت برسیم. خلاصه اینکه کنفرانس اسلامی باید بر سر بمباران و کشتن کدام کشور اسلامی بerdoghanه وحدت برسد کلی درگیری و بزن بزن شده بعد صاحب خانه، آقا رجب در حالی که شیشه بنز ملک سلمان را پاک می کرد گفته: سلمان خان شما که بزرگتر و سرور ما هستید بگویید سر چه چیزی وحدت بکنیم و قال قضیه را بکنید. سلمان خان هم با یک ژست آرتیستی نه گذاشته و نه برداشته و با اشاره به حسن روحانی جواب داده: هذا جمهوری اسلامی، مُم جمهوری، مُم اسلامی(جمهوری اسلامی نه جمهوری است نه اسلامی) و خیلی عالی میشه اگر بزنیم ال دهن اینها را ال سرویس کنیم. ظریف و روحانی هم قهر کردند و کنفرانس وحدت اسلامی هم بر سر سرویس کردن دهان جمهوری اسلامی بر روی کاغذ به وحدت رسید، اما برای حفظ این وحدت عظیم، تصمیم گرفتند صدایش را درنیاورند.

***

 

امنیت در مملکت صالحان

پس از قتل فجیع “ستایش” و به خطر افتادن امنیت خانواده ها در مملکت امام زمان، جناح کج معروف به جناح راست سخت به تکاپو افتاده تا هرطور شده سر و ته این قضیه را جمع کند و اینطور القا نماید که مملکت امن و امان است و مقصر همان جوانک از خدا بی خبر است و گویا قوه قصابیه هم دست به کار شده تا هرچه سریعتر کلک طرف را بکند و نشان بدهد که اوضاع بر وفق آقا مراد و مریدان است. ناظران ناآگاه نیز نالیده اند که درسته که جمهوری اسلامی ترکمون زده به کشور و امنیت کالای لوکسی شده که فقط از ما بهتران قدرت خریدش را دارند اما نگاهی منصفانه به شاخص های امنیت نشان می دهد که: همه چی آرومه/ من چقد خوشحالم/ پیشم هستی حالا / به خودم می بالم. و اما شاخص های امنیت:

امنیت مهاجرت: دختر ۶ ساله افغان پس از مهاجرت به جمهوری اسلامی دزدیده شده و پس از تجاوز به قتل می رسد و قاتلش دستگیر می شود. در حالی که اگر می خواست به اروپا برود توی دریا غرق می شد و قاتلش هم معلوم نبود کیه.

امنیت آخرت: هر ساعت یک نفر در تصادفات کشته می شوند. و امنیت آخرتش تضمین می گردد ضمن اینکه نفعی هم عاید قبر کن و روضه خوان و قبر فروش شده و امنیت این عزیزان نیز گارانتی می شود.

امنیت شیرین: فروش شکلات با طرح قلب و گل باعث پلمپ قنادی می شود. و قناد مجبور می شود جریمه بدهد تا مغازه اش مجددا باز شود اینطوری دهان قاضی هم شیرین می شود. و امنیت شغلی از قبل شیرین تر می شود.

امنیت حیوانی: یک گوزن باردار سنگسار می شود و ثابت می شود که حیوانات نباید زیادی به انسانات نزدیک شوند و امنیت انسانات را به خطر بیندازند.

امنیت جانی: در سال گذشته ۱۳۰ نفر بر اثر سلاح سرد در تهران جان باختند و ثابت شد در کشورِ صالحان، جانیانی که سلاح حمل می کنند امنیت جانی ندارند.

امنیت خانوادگی: دایی خواهرزاده خود را به علت دستکاری در حساب هایش کشت و ثابت نمود که مملکتِ امن، حساب و کتاب دارد.

امنیت مالی: با ورشکستگی چند موسسه مالی پول هزاران نفر بر باد رفت و ثابت شد در جایی که پابرهنه ها حاکم اند، باد از انباشت سرمایه جلوگیری کرده تا امنیت پابرهنه ها دچار اخلال نشود.

امنیت دانشمندان: نخبه ی فیزیک کشور در زندان به سرطان کلیه مبتلا شده و ثابت شده که دانش پزشکی در زندانها نیز پیشرفت کرده ودر تامین امنیت زندانیان نخبه کوشاست.

امنیت چشم چرانی: استخدام هفت هزار مامور مخفی گشت نامحسوس چشم چرانی در خیابان های تهران ثابت می کند که چراگاه ها در امنیت کامل بسر می برند.

امنیت اختلاسی: کشف انواع و اقسام اختلاس ثابت می کند که کاشفان با فراغ بال به کشفیات روزانه ی خود مشغولند.

امنیت غذایی: رئیس محیط زیست تهران: سبزیجات تهران با فاضلاب آبیاری می شود. یعنی که فاضلاب نیز در سبزی مملکت فعال است و در رفاه و امنیت مملکت فعال مایشاست.

و این لیست ادامه دارد… در همین حال علم الهدی و احمد خاتمی و چند امام جمعه ناشناس نیز اعلام کردند ما هم امنیت نداریم و هرچی دلمان می خواهد نمی توانیم بگوییم. سردار نقدی و الباقی سرداران قسطی هم گلایه کرده اند که دلشان می خواهد رهبران محصور و مخالفان را سربه نیست بکنند، اما چون احساس امنیت نمی کنند فعلا آنها را به تیغ بران حضرت عباس حواله می دهند. یکی از مداحان مشهور نیز گفته: خیلی دوست دارم مخالفان نظام را در اتوبان های شهر به گلوله ببندم، اما به دلیل هیاهو در شبکه های مجازی احساس امنیت نمی کنم و فعلا دندان روی جگر می گذارم.

***

 

فرجامِ برجام

علی شمخانی دبیر شورای خیلی عالی امنیت ملی خطاب به موگرینی گفته: آبجی، ما که خداییش همه رقم به شما حال دادیم فقط یک خواهش کوچولو دارم، بالاغیرتا از اروپا بخواهید با کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام مقابله کندmogrini--shamkhani.

خانم موگرینی هم در حالی که روسری اش را از ترس گشت نامحسوس ارشاد سفت می کرده جواب داده: چشم علی جان، شما هم لطف کنید و با کارشکنی های بیت رهبری و جناح کج در اجرای برجام مقابله کنید تا برجام به فرجام برسد. شمخانی پاسخ داده: شما که غریبه نیستید، زورمان نمی رسد. موگرینی هم نه گذاشته و نه برداشته و گفته: پس یر به یر شدیم چون ما هم زورمان به آمریکا نمی رسد.

گویا طرف های آمریکایی گفته اند: برجام می خواهید یا موشک؟ چون هم خدا و هم خرما نمی شود. ظریف هم به کری جواب داده: به ما برجام بدهید به جناح کج موشک. جان کری هم جواب داده: اگر به جناح کج موشک بدهیم مجبور خواهیم شد به همسایه هایتان هم پوشک بدهیم و کلی خرج می افتد روی دست مان.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com