پژوهشگران دانشگاهی در دنور گزارش می کنند که کمبود ویتامین D در افرادی که به عارضه ی آسم دچار هستند، سبب افزایش شدت آن می شود و در مزمن و طولانی شدن بیماری نقش دارد. در یک پروژه ی تحقیقاتی این پژوهشگران تعداد ۵۴ نفر از بیماران مبتلا به عارضه  آسم را زیر پوشش قرار دادند و پس از معاینات دقیق و اندازه گیری مقدار ویتامین D موجود در خون آنها به این نتیجه رسیدند که آن دسته ای که به هر دلیلی به اندازه ی کافی ویتامین D به بدنشان نمی رسد بیشتر و سخت تر درگیر عارضه ی آسم هستند، زیرا سیستم ایمنی بدن آنها کاهش می یابد و عدم وجود این ویتامین مهم در آنزیم ها و هورمون های مختلف بدن زمینه را برای پیشرفت و مزمن شدن آسم آماده می نماید. در این بررسی همچنین دریافتند که افزایش ویتامین D دریافتی به وضوح عارضه ی آسم را تخفیف می دهد و سبب راحتی دستگاه تنفسی می شود. در این صورت اگر به عارضه ی آسم دچار هستید با پزشک معالج خود درباره ی اندازه گیری ویتامین D خون خود و مصرف غذاهایی که حاوی مقداری ویتامین D هستند مشورت کنید. رویهمرفته آفتاب گرفتن در بین ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر، آنهم حدود نیم ساعت در روز می تواند قسمت اعظم ویتامین D مورد نیاز بدن را برآورده کند.

روغن زیتون از بروز کولیت روده جلوگیری می کند

کولیت روده ی بزرگ از نوع بیماری های التهاب روده است که بسیار خسته کننده و دردآور می باشد و میلیونها نفر در سراسر دنیا از آن رنج می برند. گاهی این بیماری با عوارضی مانند خونریزی و اسهال همراه است که اگر درمان نگردد دردسرهای جانبی زیادی را به وجود می آورد.

پژوهشگران دانشگاه East Anglia در یک کنفرانس در آمریکا اعلان نمودند که رژیم غذایی که حاوی مقداری روغن زیتون می باشد. به علت داشتن اسید اولئیک از بروز و پیشرفت کولیت روده جلوگیری می کند. این اسید چرب را نیز می توان از روغن بادام زمینی و روغن هسته ی انگور نیز به دست آورد.

پژوهشگران این پروژه ی علمی بیشتر از ۲۵ هزار نفر از افراد ۴۰ تا ۶۵ ساله را در انگلستان بررسی نموده اند که هیچکدام از آنها در ابتدای مطالعه به کولیت روده دچار نبودند. پس از حدود ده سال پیگیری و مطالعات دقیق درباره ی نحوه ی زندگی و عادات غذایی آنها معلوم گردید که۲۲ نفر از آنها به بیماری کولیت دچار شده اند. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آورده نشان می دهد که افرادی که در رژیم غذایی آنها به اندازه ی کافی از اسید چرب اسید اولئیک وجود دارد ۹۰ درصد کمتر به این بیماری دچار می گردند.

این دانشمندان معتقدند که این اسید چرب موجود در روغن زیتون عملکرد مواد شیمیایی را که سبب تحریک و التهاب بافت های روده می شوند، مختل نموده و در نهایت از بروز کولیت یا زخم بافت های روده جلوگیری می کند. در گزارش مورد بحث اشاره شده است که با خوردن روغن زیتون می توان رقم بروز این بیماری را تا ۵۰ درصد تخفیف داد که رقمی است چشمگیر. این افراد مقدار روغن زیتون مورد نیاز روزانه را بین دو تا سه قاشق غذاخوری توصیه می نمایند.

ماجرای پردرآمد آنفلوآنزای H1N1 پایان نمی گیرد

اخیراً سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفته کمیته ای را انتخاب نماید تا به درستی تحقیق نمایند که آیا ماجرای جهانگیر شدن آنفلوآنزای H1N1 حقیقت داشته و دارد و اگر صرفاً شایعه پراکنی بوده و دولت ها و شرکت های دارویی بزرگ بیلیونها دلار به جیب زده و مخفی شده اند چه باید کرد که در موقع همه گیری واقعی بیماری مردم به حساب چوپان دروغگو دچار دردسرهایی نشوند. حتماً این کمیته هم در کشورهای دنیا کمیته های فرعی درست خواهد کرد و پس از یکی دو سال حیف و میل مال مردم جواب مسلمی را که از اول مخفی نگه داشته بودند دریافت خواهند کرد. ما در همین صفحه و چند بار اعلام کردیم که اخبار همه گیری آنفلوآنزای H1N1 جز شایعه ای نیست. جالب اینکه نام برخی از افراد برای عضویت این کمیته به گوش می رسد که تولیدکنندگان و کارتل های دارویی در این ماجرا بوده اند و حال دوباره همین افراد ناباب می خواهند به ما بگویند که بله این بیماری همه گیر شده و میلیونها نفر را کشته، در حالی که حتی دیوانه ها هم آن را قبول ندارند.

پاسخ به سئوالات خوانندگان شهروند

مردی هستم ۵۵ ساله. اخیراً به علت مسائل پزشکی به پزشک معالجم مراجعه نمودم. می گویند هورمون تستوسترون (Testosterone) خونم خیلی پایین است. لطفا توضیح دهید کار این هورمون در بدن چیست و چه غذاهایی حاوی تستوسترون می باشند.

ـ تستوسترون هورمونی است که از بیضه ی مردان و تخمدان زنان ترشح می شود. در مردان این هورمون در خصائل و نشانه های مردانگی مانند روئیدن ریش و سبیل و تغییر صدا در موقع بلوغ و همچنین رشد ماهیچه ها و استخوان های بدن نقش دارد. ترشح این هورمون در مردان حدود ده برابر زنان است به همین دلیل این هورمون را هورمون مردانه می دانند که در تقویت قوای جنسی نیز موثر می باشد.

غذاهایی که سبب ازدیاد ترشح تستوسترون در بدن می گردند، عبارتند از: موز، کرفس، صدف دریایی، مارچوبه، انجیر، بادام، تخم مرغ، ریحان، برنج قهوه ای، پنیر، گوشت بوقلمون و جگر و غیره … در اینجا باید یادآور شد که افرادی که ترشح این هورمون در بدنشان ناچیز است نباید به کلی از مصرف کلسترول دوری کنند. در ضمن در مصرف مواد قندی و نشاسته ای نباید زیاده روی نمایند. معمولاً غذاهایی که سبب ازدیاد ترشح هورمون استروژن یا هورمون زنانه در بدن می گردند مانند زیتون و بادمجان و سیر و سیب و خیار و غیره که لیست آن طولانی است موجب کاهش ترشح و عملکرد هورمون تستوسترون می شوند.

آمار سخن می گوید

در ۲۰ سال گذشته به جمعیت دنیا ۳۰ درصد اضافه شده در حالی که به میزان افرادی که به بیماری قند نوع دو دچار هستند ۷۶۶ درصد افزون گردیده که خود نشانه ی همه گیری و پیشرفت غیرقابل کنترل بیماری است. در حال حاضر در دنیا حدود ۲۴۶ میلیون نفر به بیماری قند دچار هستند.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net