آثار نقاشی و مینیاتور استاد علیجان علیجانپور مینیاتوریست صاحب سبک ایرانی‌ به موزه می رود.

این هنرمند که در سال ۲۰۱۳ از سوی وزارت علوم در ایران دکترای افتخاری هنر دریافت کرد، با سبک نوین زوج متحد(United Couple) به شهرتی جهانی‌ رسیده وی از معدود هنرمندانی ست که در زمان حیاتش آثارش به موزه اختصاصی خواهد رفتAlijan-Alijanpour-H4.

 به دنبال خرید مجموعه‌ آثار این هنرمند توسط خاندان بزرگ میثاقی، این خانواده هنردوست آذری اعلام کردند که قصد انتقال آثار را به موزه‌ای اختصاصی در کشور انگلستان دارند.

به گفته ی خریدار، بنای این موزه که دارای معماری منحصربه فردی ست، کاخ تابستانی ملکه ویکتوریا بوده که به دلیل داشتن ۳۶۵ اتاق مجزا (به تعداد روزهای سال) به خانهٔ تقویمی (calendar home) مشهور است.

مساحت کل بنا ۱۳۵۰۰ متر مربع (۱۳۵ هزار فوت مربع) اعلام شده که قرار است در برگیرنده تمامی آثار گذشته و همچنین آثاری که در آینده توسط استاد علیجانپور خلق می شود باشد.

خانواده‌ی میثاقی که بیش از نیم قرن است مقیم کشور کانادا هستند، انگیزه‌ی خرید مجموعه آثار استاد علیجانپور را حفظ و پاسداشت هنر ایرانی برای آیندگان عنوان کردند.

گفتنی ست استاد علیجانپور پس از دریافت  شهروندی افتخاری از کشور کانادا در سال ۱۹۹۹ به این کشور مهاجرت کرده و در ادامه فعالیت های هنری و فرهنگی‌ مدرسه هنری ایرینا را تاسیس کرد.