مرکز بین المللی حقوق بشر: روز یکشنبه ۱۵ نوامبر، برابر با ۲۴ آبان جمعی از ایرانیان مقیم تورنتو با حضور در کنسولگری فرانسه در این شهر اقدام به همدری با مردم فرانسه کردند این گردهمایی به دعوت مرکز بین المللی حقوق بشر(ICHR) .صورت گرفت. این مرکز با تمرکز بر مسائل ایران و خاورمیانه به فعالیت حقوق بشری می پردازد.

در حدود ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در میدان ناتان فیلیپس شهر تورنتو (میدان شهرداری) گروهی از ایرانیان مقیم تورنتو گرد هم جمع شدند. تعدادی از فرانسوی-کانادایی ها نیز که برای ابراز همبستگی با مردم فرانسه در این میدان حضور یافته بودند به جمع ایشان پیوستند. سپس حاضرین با در دست داشتن پرچم فرانسه، شمع، گل، بطری شراب، و نوشته هایی در همدردی با مردم فرانسه به سمت کنسولگری فرانسه راهپیمایی کردند.

دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات دولت استانی انتاریو و نماینده مردم ریچموندهیل (شهری در شمال تورنتو) در مجلس انتاریو، اردشیر زارع زاده مدیر اجرائی مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا (ICHR)، حمید قهرمانی، سلمان سیما، سیما دینی و سیاوش بهمن از جمله فعالین حقوق بشری در شهر نیز در این راهپیمایی حضور داشتندiranian--solidarity-france.

سر کنسول فرانسه در تورنتو به هنگام رسیدن راهپیمائی کنندگان به ساختمان مقابل کنسولگری فرانسه در تورنتو در جمع آنها حضور یافت و از همدردی ایشان با مردم فرانسه تشکر کرد. شرکت کنندگان نیز گلهایی را در مقابل کنسولگری فرانسه قرار دادند و یک دقیقه به احترام جانباختگان حوادث اخیر سکوت کردند.

گفتنی است این گردهمایی و سپس راهپیمایی با بازتاب خوب رسانه های کانادایی مواجه شد و رسانه هایی مانند سی بی سی، سی تی وی و سی پی ۲۴ مراسم را زنده گزارش کردند.

یک روز پیشتر نیز در میدان ناتان فیلپس با حضور شهردار شهر تورنتو جان توری و دیپلمات های فرانسوی از جمله کنسول فرانسه در تورنتو، مردم کانادا در گردهمایی بزرگی به همبستگی با مردم فرانسه پرداختند و اقدام تروریستی در فرانسه را محکوم کردند.