Mohammad-Rahimianبر اساس مطالعات جدید، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی بالاتر از ۴۵ سال به طور روزانه یک مقدار آسپرین مصرف می کنند. اما آیا باید مصرف کنند؟

بیش از ۲۵۰۰ فرد بین سن ۴۵ و ۷۵ به سئوالات در مورد مصرف آسپرین پاسخ دادند. ۵۲ درصد گفتند که اخیرا آسپرین استفاده می کنند در حالی که ۲۱ درصد دیگر، از این دارو برخی اوقات در گذشته استفاده کرده اند.  به دلیل احتمال خونریزی مربوط با آسپرین، وزارت دارو و غذا تنها مصرف روتین در بیمارانی که حمله یا ضربه قلبی داشته اند را  توصیه می کند، اما مطالعه نشان می دهد که ۸۱ درصد از کسانی که آسپرین مصرف می کنند هیچ سابقه پزشکی ندارند. پاسخ دهندگان گفتند که دلیل مصرف انها جلوگیری اولیه از حمله یا ضربه  قلبی، سرطان و یا بیماری آلزایمر، معمولا پس از صحبت در مورد درمان با پزشک شان  است.

نویسنده اصلی می گوید “هیچ شکی نیست که مصرف آسپرین برای افرادی که تجربه اولین حمله  یا ضربه قلبی یا ورم گلو  داشته اند، ارزشمند است، اما استفاده از آن برای پیش گیری یک مساله متفاوت است “. او می گوید: “این مطالعه نشان می دهد که افراد بیشتر و بیشتری که دارای احتمال بالای خطر بیماری نیستند تصمیم به مصرف آسپرین می گیرند.” نتیجه کلی این گزارش : نیاز به مطالعه بیشتر برای مناسب بودن مصرف منظم آسپرین  و ایجاد تعادل در ارتباط با احتمال خطر و فواید آن است .

اگر به نوعی از بیماری رگهای خونی یا قلبی مبتلا هستید یا اگر جریان خون به مغزتان ضعیف است پزشک شما توصیه خواهد کرد که  از رقیق کننده خون استفاده کنید. رقیق کننده خون خطر حمله یا ضربه قلبی را با کاهش دادن شکل لخته های خون در سرخرگ  و سیاهرگ، کاهش می دهد. همچنین ممکن است از رقیق کننده خون در صورت داشتن:

ـ ضربان قلبی نامنظم که  انقباض نامنظم رشته های عضلانی گفته می شود؛

ـ جراحی دریچه قلبی؛

ـ نارسایی قلبی ارثی؛

استفاده شود.

دو نوع رقیق کننده اصلی خون وجود دارد. داروهای ضد انعقادی نظیر heparin  یا warfarin که Coumadin هم نامیده می شود که بر روی واکنش های شیمیایی در بدن شما برای طولانی کردن شکل دهی یک لخته خون کار می کند. داروهای ضد پلاکت های خونی مثل آسپرین، از توده شدن و شکل دادن لخته یِ سلولهای خونی که پلاکت نامیده می شود، جلوگیری می کند.

زمانی که از رقیق کننده های خون استفاده می کنید کاملا براساس راهنما مصرف کنید و پزشک  خود را از همه داروها و مکمل هایی که استفاده می کنید مطلع کنید.

بیمه کمک بزرگی در مسیر زندگی خانواده هاست. بیمه را مانند همیشه نیازی برای همه افراد دانسته و بخصوص آن را به کسی که قرار است به تنهایی عهده دار بخش مالی خود و یا احتمالا خانواده و یا فرزندش باشد توصیه می کنیم.

به سئوالات پزشکی در بیمه نامه هایی نظیر بیمه های مسافرتی، عمر، سلامتی، دارو می بایست به درستی جواب داد.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.