شهروند ـ علی شریفیان: غروب روز شنبه هفته گذشته در هفتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان، تیم زنان کانادا که در مسابقات گروهی با یک پیروزی و دو مساوی و ۵ امتیاز به مرحله حذفی مسابقات رسیده بود در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل تیم انگلستان در استادیوم بی سی پِلِیس در ونکوور به میدان رفت.

این تیم در ۲۰ دقیقه اول بازی دو گل وارد دروازه اش شد. پیش از پایان نیمه اول کریستین سن کلر توانست یکی از گل ها را جبران کند. در نیمه دوم اما تلاش تیم کانادا ثمری نداشت و در نهایت انگلستان به مرحله بعدی راه یافت تا شانس خود را در مقابل ژاپن، قهرمان دوره پیش برای حضور در فینال آزمایش کند و تیم کانادا از این رقابت ها حذف شد.england-canada-fifa

روز سه شنبه دو تیم قدرتمند آمریکا و آلمان در استادیوم المپیک مونترال به مصاف هم رفتند و تیم آمریکا ۲ بر هیچ بر آلمان غلبه کرد تا یکی از فینالست ها باشد.  ژاپن  نیز با غلبه بر انگلستان فینالیست دیگر این مسابقات است و انگلیس و آلمان برای مقام سومی مسابقه خواهند داد.

در مجموع با وجود بازی های ضعیف کانادا استقبال تماشاگران از این دوره جام بسیار خوب بوده و رکورد تعداد تماشاگران دوره های پیش شکسته شده است.