Maryam-Rashidi-H5

شهروند علی شریفیان: بنا به گزارش رسانه ها و از جمله سی بی سی به نقل از خبرگزاری کانادا، روز یکشنبه مهندس مریم رشیدی (آشتیانی) ۳۵ ساله، در سومین روزی که در یک پمب بنزین شرکت «سنتکس» در شمال غربی کلگری آلبرتا مشغول به کار بود، متوجه می شود یک وانت بنزین زده، اما بدون پرداخت قصد ترک جایگاه را دارد. این مهندس شیمی تحصیلکرده دانشگاه صنعتی شریف جلوی وانت می ایستد تا پول بنزین را بگیرد، اما وانت که دارای دو سرنشین بوده، به شدت به مریم می زند، مریم روی کاپوت وانت می افتد و ۱۵ متر جلوتر از روی کاپوت جلوی وانت می افتد و وانت از روی وی رد می شود و او را روی زمین می کشد. بنا به گفته پلیس کلگری و مهندس احمد شالو، همسر قربانی این جنایت بی رحمانه، باعث وارد آمدن جراحات بسیار بر مریم و سبب خونریزی مغزی او شده است. مریم به سرعت به بیمارستان منتقل شده اما بر اساس خبرهای منتشر شده با همه تلاش پزشکان، معالجات موثر واقع نشد و روز سه شنبه جان باخت.

مریم رشیدی همراه با همسر و پسر شش ساله شان در ماه نوامبر ۲۰۱۴ به عنوان مهاجر وارد کانادا شد و برای مدت کمی در مونترال زندگی کرد. پس از آن برای کار در رشته خود به آلبرتا نقل مکان کرد و به مدت سه ماه برای یک شرکت نفت و گاز کار می کرد، اما به خاطر وضعیت بد اقتصادی به کارش در آن شرکت خاتمه داده شد. پس از آن به عنوان یک کار موقت به کار در پمپ بنزین مشغول می شود. پلیس کلگری تاکنون دو نفر را به عنوان مظنون این جنایت دستگیر کرده است.

النور بهورا، مدیر کل شرکت سنتکس ضمن تسلیت به خانواده و دوستان مریم، گفته است نپرداختن پول بنزین در کلگری بسیار رایج است و ما از کارکنان خود می خواهیم که به جای درگیر شدن با کسانی که پول بنزین خود را نمی دهند با پلیس تماس بگیرند، اما ظاهرا مریم با کار خود به خوبی آشنا نبوده است.

مریم رشیدی در کنار همسرش احمد نورانی شالو

مریم رشیدی در کنار همسرش احمد نورانی شالو

فاجعه مرگ دلخراش این نومهاجر ایرانی در رسانه های عمومی بازتاب گسترده ای یافته و باعث تاثر و اندوه بسیار ایرانیان کانادا شده است.

گفتنی است همسر او، مهندس احمد نورانی شالو، و دوستانشان صفحه ای در فیس بوک برای کمک به خانواده ی زنده یاد مریم رشیدی ایجاد کرده اند. از این صفحه دیدن کنید.

https://www.facebook.com/events/902818856448680/