شهروند   سایت کرسنت (هلال) طی خبری با عنوان “سالگرد امام و زوزه ی اوباش در جلوی دروازه” به تظاهرات اعتراضی ایرانیان در مقابل انجمن اسلامی یورک پرداخته و نوشته سالگرد درگذشت امام خمینی به طور معمول در تورنتو برگزار می شود. مساجد و مراکز اسلامی مختلف برنامه هایی را برای بزرگداشت این مردِ خدا که انقلاب واقعی اسلامی را به وجود آورد و چشم انداز سیاسی جهانی را تغییر داد، برگزار می کنند..:

امسال این مراسم در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۵ در انجمن اسلامی منطقه یورک در ریچموندهیل برگزار شد. همچنین اوباش زوزه کشی در خارج دروازه انجمن اسلامی حضور داشتند.

رضا مریدی، نماینده مجلس انتاریو از ریچموندهیل، تا حد زیادی این ایرانیان خارج کشور را برانگیخته بود. او یک صفحه ی کامل آگهی در نشریات مختلف فارسی زبان داده بود و ایرانی تبارها را به تظاهرات علیه این مراسم ترغیب کرده بود

ظفر بنگاش (بالا) رئیس انجمن اسلامی یورک درمراسم بزرگداشت

ظفر بنگاش (بالا) رئیس انجمن اسلامی یورک درمراسم بزرگداشت

.

در این گزارش تظاهرکنندگان را افرادی “خشن”متشکل از “سلطنت طلبها، منافقین و حزب کمونیست ایران” خوانده که با “یکدیگر درگیر شدند و وقتی پلیس مداخله کرد به آنها هم حمله کردند.”

در این مقاله، به سخنرانان مراسم بزرگداشت اشاره شده است . اریک والدبرگ Eric Walberg که جدیدترین کتابش با نام Islamic Challenge to Imperialism را در مراسم رونمایی کرد.

ظفر بنگاش مدیر انجمن اسلامی منطقه یورک نیز در مراسم تازه ترین کتابش را با نام The Doomed Kingdom of the House of Saud معرفی کرد.

مولانا زکی باقی از مرکز ال مهدی سخنران دیگر این مراسم بود که درباره ی زندگی “امام” و درک و دانش بالای اسلامی او در مشارکت در اندیشه سیاسی مسلمانان سخن گفت.

کوین بارت Kevin Barrett ، کهنه سرباز آمریکایی نیز برای سخنرانی در مراسم دعوت شده بود که در مرز اجازه ورود به او داده نشد. دلیل این ممنوعیت ورود، ظاهرا کتاب جدید او با نام “ما شارلی ابدو نیستیم” بوده است.

در این گزارش به حضور طارق فتاح با عنوان “ضد مسلمان” و به گروه یهودی B’Nai Brith در تظاهرات مقابل انجمن اشاره شده است.

همچنین گفته شده که “چندین بازداشت از سوی پلیس صورت گرفته” و اینکه “جمعیت به داخل مرکز اسلامی ریخته و به چندین اتوموبیل داخل مرکز خسارت وارده کرده اند”.

در گزارش آمده که تظاهرکنندگان حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر در محل حاضر شده و “سلطنت طلب ها” به دلیل اینکه “پسر شاه” در همان روز در پرشین پالاس گردهمایی داشت، زودتر تظاهرات را ترک گفته اند.

در پایان هم نوشته است، “اوباش در باران خیس شده بودند و به نظر می رسد خدا به خاطر رفتار نفرت انگیز و رسوای آنها طرفشان را نگرفت.”