شهروند ـ پنجشنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵، جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال فدرال در جمع مسئولان رسانه های قومی در می سی ساگا حضور یافت.

جاستین ترودو رهبر جوان و محبوب لیبرال ها که در تلاش برای تشکیل دولت آینده این کشور است، مانند پدرش پیر ترودو تنوع قومی و رسانه ای کانادا را اعتبار اصلی این کشور دانست و گفت، نباید رأی به چپ و راست معیار ما شود. معیار ما تنوع قدرتمند قومی است و شما رسانه های قومی در حقیقت زبان گفت وگو با مردمان خویش و بخش قابل توجهی از کانادایی ها هستید. در این سال ها، کسانی کوشیده اند در حالی که از امتیاز رسانه های قومی و اقوام استفاده خویش را می برند، در همان حال به نادیده گیری این بخش بزرگ و مهم کانادا ادامه دهند، اما بدانیم کانادایی قدیمی و تازه وارد و محق و نامحق نداریم، ما کانادایی داریم و بس!

press-S

ترودو در حلقه ی نامزدهای حزب لیبرال برای نمایندگی مجلس در راه، با نمایندگان رسانه های قومی تک به تک گفت وگو کرد و تقریبا همه را با نام و نشان می شناخت. جوانی، هوشمندی، مردم داری و انرژی جاستین ترودو از ویژگی های رهبری است که برای نخست وزیری کانادا از هیچ کوششی پرهیز

ندارد.

او با اشاره به انتخابات پائیز ۲۰۱۵ و اینکه ممکن است محافظه کاران در قدرت انتخابات را زودتر از موعد برگزار کنند، افزود: زمان آن رسیده که ما نمایندگانی در پارلمان اتاوا داشته باشیم که تمرکز آنان نمایندگی کامیونیتی شان باشد نه اینکه نقش نمایندگی نخست وزیر را در جوامع شان بازی کنند.

ترودو با پذیرش روند کاهش کرسی های لیبرال ها در مجلس، خاطرنشان کرد که باید یک بار دیگر جایگاه خودمان را به دست آوریم.

در انتخابات ۲۰۰۰ لیبرال ها ۱۷۹ کرسی به دست آوردند و در انتخابات ۲۰۰۴ به ۱۳۵ کرسی رسیدند و این روند در سال ۲۰۰۶ به ۱۰۰ کرسی و سال ۲۰۰۸ به ۷۷ کرسی و در نهایت در انتخابات ۲۰۱۱ به ۳۵ کرسی رسید.

ترودو تأکید کرد که بسیاری از ما به این تکیه می کردیم که تازه واردان به محافظه کارها رای نمی دهند چون محافظه کاران به مهاجران باور ندارند. اما این دیگر مورد ندارد. حالا ما تیمی ایجاد کرده ایم که منعکس کننده تنوع فوق العاده در کشور ماست. اعضای این تیم داستان های متفاوت دارند، تجربه، جنسیت، زمینه، فعالیت و حرفه شان متنوع است و این ها تمام آن چیزهایی است که واقعا یک حزب سیاسی را با هم پیش میراند.

منطقه ی پیل از بزرگشهر تورنتو، منطقه ای است که لیبرال ها حامیان پرشماری دارند و همواره از این منطقه نمایندگانی به مجلس فرستاده اند.

در این جمع مجید جوهری کاندیدای نمایندگی از منطقه ریچموند هیل و از مسئولان برگزاری این جلسه و نیز علی احساسی کاندیدای حزب لیبرال از ویلودیل حضور داشتند.