شهروند- علی شریفیان: جان توری، شهردار تورنتو، روز دوشنبه طی دیداری از یک مدرسه در نورت یورک، اعلام کرد، از اول مارچ بلیت های تی تی سی ده سنت افزایش می یابد تا ۴۳ میلیون دلار برای بهبود سیستم حمل و نقل جمع آوری شود و در عوض این افزایش استفاده از اتوبوس و ساب وی برای کودکان زیر ۱۲ سال مجانی می شود و همین امر برای ما هفت میلیون و صدهزار دلار هزینه در بر دارد.

بلیت تی تی سی برای کودکان دو تا دوازده سال در حال حاضر ۷۵ سنت است.

جان توری بعد از جلسه ای با جاش کول، رئیس حمل و نقل تورنتو و اندی بای فورد، مدیرعامل این طرح را اعلام کرد. توری در جریان مبارزات انتخاباتی اش قول داده بود که قیمت استفاده از وسائل نقلیه عمومی را افزایش نخواهد داد، اما با انداختن مشکلات کنونی ترافیک بر دوش راب فورد خاطرنشان TTCکرد برای حل مشکلات ترافیک باید با افزایش درآمد، راه حل های سریع تری پیدا کنیم.

توری تأکید کرد، مبلغی که از این افزایش حاصل می شود صرف برقراری سرویس های اتوبوسی می شود که در سال ۲۰۱۱ قطع شده بودند و همچنین افزودن دو سرویس قطار به سیستم ساب وی در ساعات پر رفت و آمد در روز و توسعه شبکه ی بلونایت.

توری همچنین از افزایش سوبسید تی تی سی و طرح خرید ۵۰ اتوبوس جدید برای سیستم اتوبوسرانی شهر خبر داد.

در نتیجه ی افزایش ده سنتی، قیمت یک توکن دو دلار و هشتاد سنت می شود و پاس ماهانه مترو از ۷۵/۱۳۳ به ۵۰/۱۴۱ افزایش می یابد. هفت توکن از ۹۰/۱۸ دلار به ۶۰/۱۹ دلار تغییر می کند، اما پرداخت نقدی کرایه اتوبوس و ساب وی همان ۳ دلار باقی می ماند.

توری در پایان گفت: استفاده کنندگان از تی تی سی، کمی بیشتر می پردازند و بسیار بیشتر بهره می برند.”