Kathleen-Wynne

شهروند- علی شریفیان: این هفته کاتلین وین، نخست وزیر دولت اکثریت لیبرال انتاریو با ارسال نامه ای به استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال و شش وزیر کابینه وی با نوشتن نامه های جداگانه ای به همتایان فدرال خود خواستار ملاقات و مذاکره درباره اموری شده اند که باید مورد بحث و بررسی دولت فدرال و دولت انتاریو قرار بگیرد. متن همه این نامه ها برای اطلاع مردم منتشر شده اند.

کاتلین وین در این نامه خواستار این ملاقات قبل از عرضه بودجه آینده دولت محافظه کار فدرال شده است.

به دنبال آن که چندی پیش نخست وزیر کانادا بهنگام حضور در لابراتوارهای آی بی ام در مارکهام به نخست وزیر انتاریو نصیحت کرد که از «رویارویی» پرهیز کند، کاتلین وین در نامه اش یادآور شده رابطه نخست وزیر دولت فدرال کانادا با نخست وزیر انتاریو، بزرگترین استان کشور باید بر اساس همکاری و نه رویارویی باشد.

چارلز سوسا خواستار ملاقات با جو اولیویه، وزیر دارایی شده تا درباره جزئیات اصلاحاتی که انتاریو قرار است در حقوق بازنشستگی بدهد به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سوسا می گوید، این اصلاحات که ابتکار انتاریوست به علت تغییرات سنی مردم انتاریو بسیار ضروری و عاجل است.

دیوید زیمر، براد داگید، مایکل گراولین و دکتر رضا مریدی وزرای کابینه دولت لیبرال انتاریو همانند کاتلین وین خواستار ملاقات و مذاکره با همتایان فدرال خود شده اند.

دکتر رضا مریدی که صدارت دو وزارتخانه را بر عهده دارد از جیسون کنی، وزیر منابع انسانی دولت فدرال خواسته تا هر چه زودتر ملاقاتی داشته باشند تا بتوانند درباره اوضاع نیروی انسانی در بازار کار تبادل نظر کنند.

هم اکنون از آخرین ملاقات هارپر با کاتلین وین حدود یک سال می گذرد. فاصله ای چنین طولانی در رابطه ی رودررو بین نخست وزیر دولت فدرال و نخست وزیر انتاریو بی سابقه است و نگرانی هایی در بین مقامات سیاسی احزاب مختلف به وجود آورده است از جمله پگی نش، نماینده مشهور ان دی پی در مجلس نگرانی خود را ابراز و از این رفتار «بچه گانه» نخست وزیر کانادا در رابطه با نخست وزیر انتاریو انتقاد کرده است.

این سومین نامه ای است که کاتلین وین در راستای تلاش خود برای دیدار با هارپر به او نوشته است.