یک مقام انتظامی با اشاره به مصادیق بدپوششی و برخورد پلیس امنیت اخلاقی با بدپوش شان گفت: به طور حتم کلاه حجاب کاملی برای بانوان محسوب نمی شود چون کلاهی که به عنوان حجاب استفاده می شود اصلا شرعی نیست. از هرطرف هم که حساب بکنید حق با این مقام محترم است چون حجاب اسلامی، وظیفه دارد تمام موی زن را بپوشاند تا جایی که یک تارِ آن پیدا نباشد. چرا که از اولش قرار بوده نگاه نامحرم به موی زن نیفتد. بنابراین کلاهی که به آسانی دستخوش باد شود، اساسا قادر نخواهد بود جلوی نگاه نامحرم را بگیرد و نمی تواند کلاه شرعی باشد. و کلاه شرعی از نگاه شرع کلاهی است که اولندش: آدم و عالم هم جمع شوند نتوانند تکانش بدهند چه رسد به باد.

دومندش کلاه شرعی کلاهی است که بتوان به سادگی سر یک ملت گذاشتhejab-ads-H.

سومندش کلاه شرعی کلاه قشنگی است که مردم برای به سر گذاشتن آن سر و دست بشکنند و ماشین طرف را روی دست بلند بکنند و با این که می ببیند طرف دارد کلاه سرشان می گذارد و خدعه می کند، اما خوششان بیاید و برای بوسیدن دست کلاه گذار صف بکشند.

چهارمندش کلاه شرعی کلاهی است که علاوه بر حجاب باعث حجب و حیا هم بشود. تا جایی که طرف خیلی چیزها را ببیند، اما حجب و حیا باعث شود به روی مبارک نیاورد.

***

فراکسیون صنایع دستی مجلس

معاون امور مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور۶۰ نماینده از استان های مختلف کشور، فراکسیون صنایع دستی در مجلس راه اندازی شد.

اخوی خدا پدرت را بیامرزد. ایکاش زودتر به این فکر می افتادید. ولی خب جلوی ضرر را از هرکجا بگیرید نفع است. چون تعداد زیادی از نماینده ها سیاسی نیستند و بیچاره ها از سیاست و اقتصاد و قانون سر درنمی آورند و خوبیت ندارد از صبح تا شب توی مجلس ول بگردند. حالا درست است که این بنده خداها از بد حادثه و به خاطر رفیق ناباب و ذغال خوب سروکارشان با مجلس و محیط فاسد و ضداخلاقی قانونگذاری افتاده، ولی خدا بسر شاهد است اصلا و ابدا مال مفت دوست ندارند و به قول معروف مفت خور نیستند. چون این نماینده ها علاوه بر مردمی که به آنها رای نداده اند، نماینده مقام ولایت در مجلس اسلامی هم هستند و دوست دارند لقمه نانی که در می آورند حلال باشد تا از گلوی مبارکشان پایین برود و امیدوارند فراکسیون صنایع دستی بتواند آنها را سرگرم کند تا مجبور نباشند اوقات گرانبهای خود در مجلس را به بطالت بگذرانند و شاهد جر و بحث ها و دعواهای جناحی باشند. ضمن این که با شرکت در فراکسیون صنایع دستی یاد خواهند گرفت با قیچی و چسب و کاغذهایی که برای بریدن لوایح به کار برده می شود چیزهای با ارزش تری تولید کنند. و انتظارشان این است که درآینده فراکسیون گلدوزی و بافتنی نیز تشکیل شود و خیلی چیزها ببافند و جامعه از بافتنی های مجلس فیض بیشتری ببرد.

شاید این خبر هم بی ربط با فراکسیون صنایع دستی مجلس نباشد. سایت فراجناحی شنگول نوشته بود که یک دانش آموز کلاس سومی مدرسه جنوب شهر “قلقلی” پلاستیکی مخصوص “دودبای” ساخت پدرش را به عنوان کاردستی به مدرسه برده و نمره بیست هم گرفته!

***

استخاره علی دایی بد آمد

اکبر غمخوار رییس هیات مدیره باشگاه صبای قم می‌گوید علی دایی به دلیل این که پاسخ استخاره‌اش بد آمده، به پیشنهاد آنها جواب رد داده است.

در خبر دیگری آمده بود که حجت الاسلام والمسلمین مجید جعفری‌تبار که به عنوان استخاره‌گیر در قم فعالیت می‌کرده و از این راه به درآمد فراوانی رسیده است، در تیرماه امسال به اتهامات “مالی”، “ادعای ارتباط با امام‌زمان” با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.

بازداشت مجید جعفری‌تبار در حالی صورت گرفته که او تا مدتی قبل با استفاده از خدمات شرکت مخابرات ایران از طریق ده‌ها خط تلفن گویا به صورت ۲۴ ساعته به گرفتن استخاره برای مخاطبانش در داخل و خارج از کشور مشغول بوده و در مقابل گرفتن هر استخاره، مبلغی بین سیصد تا ششصد تومان به قبض تلفن مشترکان اضافه می‌شده است.

دادگاه ویژه روحانیت همچنین مدعی است که ایشان برای کارش مجوز نداشته. خداییش آدم دندان گِرد را خود خدا هم دوست ندارد چه برسد به بنده های خدا که اموراتشان لنگ خمس و زکات است. خب مرد حسابی خلاقیت به خرج داده ای و با چند تا خط تلفن و استخاره های سی ثانیه ای مشکلات ایرانیان داخل و خارج را به قول معروف ایکی ثانیه حل می کرده ای، ولی باید اختراعت را به ثبت می رساندی تا نتوانند مانع کارت شوند و یا کارت را کپی کنند و اگر هم می خواستند کارت را کپی برداری کنند مجبور می شدند به حضرتعالی حق استخاره رایت بدهند همان چیزی که در دنیا به عنوان کپی رایت معروف است. بعد می گویند چرا خلاقیت در مملکت مرده؟ انتظار دارند با وجود اجحافاتی که در حق کارآفرینانی مثل جناب جعفری تبار می شود اقتصاد شکوفا شود. اصلا گور پدر اقتصاد خیلی ها در خارج اسیر و ابیر شده اند چون در خبر هم قید شده که آقای جعفری تبار مشکلات ایرانیان خارج را نیز حل می کرده. شاید هم کتاب مورد استفاده ایشان اصل نبوده چون بسیاری از ایرانیان خارج که با استخاره این بابا به ایران برگشته اند ممنوع الخروج شده اند. شاید هم ایشان با شکایت علی دایی به زندان رفته چون این جناب باعث شده معامله شیرین علی دایی و باشگاه صبا بهم بخورد. البته اگر ثابت شود ایشان برای علی دایی استخاره کرده اند باید به اشد مجازات برسند چون باعث و بانی عدم پیشرفت فوتبال مملکت شده اند.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com