شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش رسانه ها به نقل از چاک تامپسون، سخنگوی سی بی سی بر اساس توافقی که بین سی بی سی و ژیان قمشی در خارج از دادگاه صورت گرفته، مجری سابق این شبکه درخواست غرامت ۵۵ میلیون دلاری خود را از سی بی سی پس گرفته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این توافق روز جمعه گذشته صورت گرفته است.

Jian-S

ژیان قمشی در کنار وکیلش در دادگاه حاضر شد

همچنین به گزارش تورنتواستار، پلیس تورنتو تائید کرد که صبح چهارشنبه ۲۶ نوامبر، مجری سابق سی بی سی، ژیان قمشی به اتهام چهار مورد آزار و اذیت جنسی دستگیر شد و بعدازظهر همان روز در دادگاه حضور یافت.  ژیان قمشی با وثیقه یک صد هزار دلاری که مادرش تأمین کرد، آزاد شده است. پاسپورت او نیز گرفته شده و اجازه ترک کانادا را ندارد. او همچنین اجازه تماس با شاکیان پرونده را ندارد.  .

ژیان قمشی حدود یک ماه پیش به اتهام رفتارهای ناشایست جنسی با زنان و اعمال خشونت از سی بی سی اخراج شد. این گوینده و مجری مشهور غروب روز ۲۶ اکتبر با انتشار یادداشت مفصلی در فیس بوک خود توضیح داده بود تمام روابط جنسی خشنی که با زنان داشته با رضایت آنها بوده است. پس از آن اعلام شد که ژیان قمشی از طریق وکیل خود خواستار ۵۵ میلیون دلار غرامت از سی بی سی شده است. در دادخواست غرامت خواهی ذکر شده بود سی بی سی اطلاعات خصوصی قمشی را منتشر کرده و همچنین با «نیت بد» با مسئله روابط جنسی قمشی که جزو زندگی خصوصی او می شود، برخورد کرده است. قمشی پیش و پس از شروع جنجال خبری که در این رابطه براه افتاد، خود را بی گناه دانسته است.

پس از مدتی حدود ده زن درباره تجربه روابط ناخوشایند خود با قمشی افشاگری کردند. سی بی سی هم اعلام کرد مدارک و اسنادی را دیده که ادامه کار با قمشی را غیرممکن می کند. بعد از مدتی از میان زنانی که قمشی را متهم به رفتار خشونت آمیز جنسی کردند، سه تن به پلیس تورنتو مراجعه کرده و از این چهره مشهور رسانه های کانادا شکایت کرده و پلیس تورنتو در حال انجام تحقیقات درباره این اتهامات است.

از سوی دیگر سی بی سی خانم جانیس رابین را به عنوان وکیلی مستقل استخدام کرده تا به ماجرای قمشی بپردازد. علاوه بر اینکه قمشی درخواست غرامت خواهی را پس گرفته، باید مبلغ ۱۸ هزار دلار هزینه های حقوقی را که سی بی سی متحمل شده، بپردازد.