فیلم های مستند سمفونی آب های غریب و دلم را به خاک نسپار ساخته صبا واصفی روز۱۹ نوامبر در آستانه روز جهانی کودک در پارلمان ایالت نیو ساوت ولز استرالیا نمایش داده خواهد شد.

دکتر “مهرین فاروقی” نماینده مجلس از حزب سبزها، “صبا واصفی” مستندساز و فعال حقوق بشر، “اندرینا فینلی” رئیس گروه تولید مدرسه فیلم، تلویزیون و رادیو استرالیا و “میشل کاهیل” سردبیر مجله ادبی ماسکارا سخنرانان این جلسه هستند و به تحلیل و بررسی این دو فیلم خواهند پرداخت.

واصفی در مستند سمفونی آب های غریب، دوربینش را زیر آب برده و در سکانس های شاعرانه کوشیده با بیانی استعاری از اضطراب، ترس و کابوس که سمت دیگر زندگی کودک پناهنده است پرده برداری کند.

او در فیلم دلم را به خاک نسپار نیز زندگی سه نوجوان محکوم به اعدام؛ علی مهین ترابی، بهنود شجاعی و سینا پایمرد را نمایش داده و با ورود به حیطه شاعرانه، جرم شناسانه و روانشناسانه آینه ای در مقابل تمایلات ویرانگرانه گرفته و مخاطب را درگیر ترومای افرادی می کند که نابسامانی، سردرگمی و poster-(20)انتظار مرگ فصل مشترک زندگی آن­ هاست.

این فیلم پیش از این در فستیوال بین المللی فیلم کپنهاگ، سازمان ملل، عفو بین الملل، تلویزیون بی بی سی، سینمای دندی سیدنی، یو. سی. ال. ای، دانشگاه های سواز و اسلو و کنفرانس بین المللی حق حیات کلن نمایش داده شده است.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/11/111116_aparat_46.shtml