سرطان یکی از آن واژه هایی است که شرح آن گاه کسل کننده به نظر می رسد، اما شوربختانه هرگز داستانی قدیمی و کهنه نمی شودMohammad-Rahimian.

در بیمار مبتلا به سرطان، سلول های سرطانی به طور گستاخانه ای به رشد و تقسیم می پردازند. با تحقیقات علمی در طی دهه های اخیر، از رازهای بسیاری از این بیماری مرموز و دهشتناک پرده برداشته شده است. ضمن کشف علت بسیاری از عوامل ایجاد سرطان، راه های مبارزه و درمان آن نیز پیشنهاد شده و داروهای اختصاصی بسیاری تهیه و تولید شده اند. افزایش امید به بهبودی در بیماران مبتلا به سرطان حاصل همین تلاش هاست.

 

با این همه آیا می دانید؟

یک تخمین نشان می دهد که ۷۶۶۰۰ نفر در کانادا تا سال ۲۰۱۴ خواهند مرد ـ روزانه در حدود ۲۱۰ نفر.

احتمال تشخیص سرطان در مردان کانادایی (۹۷۷۰۰) اندکی بیش از زنان کانادایی (۹۳۶۰۰) تا ۲۰۱۴ خواهد بود .

از آنجایی که همواره امکان پیشگیری از ابتلا به سرطان وجود دارد، اینجا برخی از کارهایی که می توانید جهت پیشگیری از سرطان انجام دهید وجود دارد.

 

سیگار یا به عبارت دیگر استفاده از دخانیات را ترک کنید .

تخمین زده می شود که علت۳۰% از مرگ های ناشی از همه انواع سرطان در کانادا سیگار کشیدن باشد که با بیش از ۸۵% از موارد سرطان ریه ارتباط دارد. استفاده از دخانیات همچنین منجر به سرطان های حفره بینی، دهان، گلو، مری ، مثانه، کبد، کلیه، لوزالمعده، گردن، روده و مقعد، سرطان خون مغز استخوان حاد و بسیاری دیگر از انواع تومورهای تخمدانی می شود.

اگر سیگار نمی کشید، شروع به کشیدن نکنید. اگر می کشید، کمک گرفته و آن را ترک کنید .

 

از رژیم های غذایی سالم استفاده کنید.

تغذیه مناسب برای داشتن سلامت به طور کلی و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ضروری است. برای مثال، سرطان هایی نظیر روده و پروستات ارتباط زیادی با رژیم های پر چرب دارند. خوردن مناسب، مقدار زیاد سبزیجات، میوه و فیبر، غذای کم چرب و قند کم باعث سلامتی شما به طور کل خواهد بود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد.

 

حفظ وزن سالم بدن

خطر ابتلا به سرطان در صورت داشتن وزن زیاد بیشتر است. باور بر این است که می توان از ابتلا به حدود یک سوم همه سرطان ها با خوردن مناسب، فعال بودن و حفظ وزن بدن به طور مناسب، پیشگیری کرد .

 

ورزش کنید

فعالیت های بدنی منظم از بدن در مقابل سرطان محافظت می کند و همچنین یکی از بهترین راه های حفظ وزن بدن به طور مناسب می باشد که جهت پیشگیری از سرطان بسیار مهم است .

 

اگر الکل می نوشید به صورت متعادل باشد.

مصرف الکل به صورت منظم و سنگین، خطر افزایش ابتلا به سرطان های حفره دهانی (به جز لب ها) ، حلق (گلو) ، حنجره (تارهای صوتی) مری، کبد، سینه، روده و مقعد را افزایش می دهد. خطر ابتلا به سرطان با مقدار الکل مصرفی فرد افزایش می یابد .

 

از بدن خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

نور خورشید در کانادا به اندازه ای قوی است که منجر به سرطان و پیری زودرس پوست می شود. نور خورشید به ویژه برای افرادی با رنگ پوست روشن و افرادی که چندین آفتاب سوختگی تاول زده از دوران کودکی داشته اند پر خطرتر است. اگر زمانی را زیر نور خورشید سپری می کنید، تمام جوانب احتیاطی را رعایت کنید، از کلاه پهنِ لبه دار، لباسهای آستین بلند و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و در صورت مشاهده هرگونه تغییری در پوست خود با پزشک صحبت کنید .

بیمه بیماری های سخت، به صورت دوره های ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۶۵ و همچنین ۷۵ و ۱۰۰ سالگی به فرد بیمه شده عرضه می شود. در نمونه کاملتری، فرد بیمه شده می تواند در صورت عدم وقوع بیماری، تمامی مبالغ پرداختی حق بیمه را دریافت نمایند.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما ارسال دارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com تماس بگیرید.

به ما سر بزنید:

www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است..