شهروند- علی شریفیان: گری کیتینگ، سه هفته بعد از اینکه به عنوان کاندیدای حزب لیبرال به وسیله مردم حوزه انتخاباتی سینت جان شرقی در انتخابات نیوبرانزویک به نمایندگی برگزیده شد با نزدیک شدن مراسم ادای سوگند به وسیله دولت لیبرال ها، هفته پیش اعلام کرد که قادر به کار به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخاباتی نیست و از مقام خود کناره گیری کرد. لیبرال ها در انتخابات اخیر نیوبرانزویک به حکومت اکثریت دست یافتند. به قول یک نماینده پیشین محافظه کار این کار عجیب و غریب و بی سابقه ای است. گری کیتینگ اما ضمن اعلام کناره گیری خود از مقام نمایندگی و سیاست با پوزش خواهی توضیح داده که برای من ساعات کار زیاد و مسافرت که لازمه انجام وظایف نمایندگی است مشکل است چرا که برای من خانواده ام اولویت دارد. من از قلبم سخن می گویم و با کمال تاسف از این مقام استعفاء می دهم.

Gary-Keatingنکته اول این که فاصله سینت جان تا فردریکتون، مرکز استان فقط یک ساعت است و دیگراینکه گری کیتینگ تازه وارد کار سیاسی نشده و از اعضای با سابقه حزب لیبرال نیوبرانزویک است.

در همه حال محافظه کاران خواستار برگزاری هر چه زودتر انتخابات میان دوره ای برای انتخاب نماینده این حوزه شده اند. برگزاری یک انتخابات میان دوره ای برای مالیات دهندگان ۱۲۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت، اما ناظران بر این باورند که مردم سینت جان لیبرال ها را به خاطر انتخاب کاندیدایی نامناسب احتمالا با رای خود مجازات خواهند کرد.