پیاده روی امید

 

شهروند ـ بیماران مبتلا به سرطان در ایران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. رنج ناشی از بیماری یک طرف و مشکلات تهیه دارو و درمان با توجه به کمبود دارو و گرانی هزینه ی درمان از طرف دیگر، بیماران و خانواده هایشان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

خوشبختانه فرهنگ یاری به نیازمندان کم کم در میان مردم نوع دوست دارد گسترش می یابد و در این رابطه گروه ها و سازمان های نیکوکارانه بسیاری آستین ها را بالا زده و هر یک به نوعی ضمن آگاهی رسانی به جامعه، به کمک نیازمندان شتافته اند. بنیاد خیریه بهنام انتاریو یکی از این نهادها است.

behnamهمچون سال گذشته، این بنیاد ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۹ اکتبر ۲۰۱۴ در میدان مل لستمن گردهمایی برگزار می کند و به دنبال آن به پیاده روی می پردازد تا نظر رهگذران را به هدف بنیاد جلب کند.

بنیاد خیریه بهنام انتاریو در اکتبر ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد. چند فرد نیکوکار دور هم جمع شدند و ایده ی تأسیس بنیادی برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان در ایران را بین خودشان مطرح کردند و اولین قدم ها را برداشتند. هما لطفی یکی از این افراد است. او مادر نیما عظیمی، جوان دانشجوی ایرانی در تورنتو است که اول فوریه ۲۰۰۷ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

مینو سراچی، رئیس بنیاد بهنام انتاریو از نیکوکاران سرشناس جامعه ی ایرانی تورنتو است و دیگر اعضای هیئت مدیره ی آن هما لطفی، میترا جامع، سوسن رفیعی، آرمان قندی زاده، امید علائی و مهشید قاسمی هستند.

بنیاد بهنام انتاریو، در حال حاضر خیریه بهنام دهش پور را به عنوان نماینده خود در ایران پذیرفته. پس از جمع آوری پول، در هیئت مدیره مدارک بیمارانی که خیریه بهنام دهش پور به بهنام انتاریو ارسال کرده بررسی و بیمارانی که در اولویت پرداخت قرار می گیرند مشخص می شوند. هزینه ی مورد نیاز بیمار (هزینه های بیمارستان و دارو) توسط موسسات مالی معتبر به صورت چک پرداخت می شود. مدارک مالی این موسسه نیکوکاری در دسترس همگان قرار دارد.

بنیاد بهنام از طریق برنامه های مختلف به حمایت از بیماران سرطانی در ایران می پردازد. پیاده روی ماه اکتبر یکی از این برنامه هاست و برگزاری بازارهای نوروزی و حضور در جشنواره های مختلف ایرانی نیز روش های دیگری ست که بنیاد بهنام هم خود را به دیگران می شناساند و هم به جمع آوری کمک مالی می پردازد.

از سایت خیریه بهنام انتاریو دیدن کنید. از هر طریق که می توانید به یاری شان بیایید. این هم آدرس های تماس با این بنیاد:

Behnam Foundation of Ontario (BFO)
Phone: 1855-825-1515

www.behnamcharityofontario.org