شهروند- علی شریفیان: هفته گذشته پس از انتشار خبر احتمال اعزام هواپیماهای جنگنده اف ۱۸ نیروی هوایی ارتش کانادا برای مقابله با نیروهای داعش در عراق، در جلسات پرسش و پاسخ پل کالاندرا منشی پارلمانی استفن هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار در پاسخ به پرسش هایی از توماس مولکر، رهبر ان دی پی که درباره ماموریت احتمالی نیروی هوایی مطرح کرد، بی توجه به پرسش های مطرح شده به شکلی توهین آمیز به مواضع ان دی پی درباره اسرائیل و حمله اش به غزه پرداخت. این موضوع دو بار تکرار شد. مولکر به سخنگوی مجلس درباره رفتار پل کالاندرا شکایت کرد و از او خواست به این نماینده محافظه کار یادآور شود که باید به پرسش پاسخ بگوید، اما موضوع باز تکرار شد به طوری که سبب اعتراض جدی نمایندگان ان دی پی و لیبرال شد.

غروب همانروز در یک گفت وگوی تلویزیونی باز هم منشی هارپر رفتاری مشابه داشت و این بار نماینده ان دی پی از فرط ناخرسندی رویش را با دو دست به نشانه اعتراض پوشاند. این رفتار که برخلاف عرف پارلمان و مناظره های سیاسی است به شدت از سوی بسیاری تقبیح شد.

پال دوئر نماینده ان دی پی با پوشاندن صورتش به حرف های بی ربط پل کالاندرا عکس العمل نشان می دهد

پال دوئر نماینده ان دی پی با پوشاندن صورتش به حرف های بی ربط پل کالاندرا عکس العمل نشان می دهد

روز بعد باز در غیاب هارپر این کالاندرا بود که در پارلمان باید پاسخ گوی پرسش های نمایندگان می بود اما قبل از آن از جا برخاست و در حالیکه بغض کرده بود، با چشمانی اشکبار از رفتار خود پوزش خواهی کرد. این نماینده محافظه کار اما در پاسخ به خبرنگاران حاضر نشد که بگوید چه کسی به او گفته و یا دستور داده که چنین رفتار کند و پاسخ هر سئوالی را اینگونه بی ربط بدهد.