از خوانندگان

 

درآمد:

همان گونه که ایرانیان آگاهی دارند، علی مطهری، پسر مرتضی مطهری و نماینده مجلس اسلامی از به اصطلاح اصول گرایان در حکومت فقاهتی می باشد. او گاه به گاه سخن هایی ایراد می کند یا دست به کارهایی می زند که برخلاف خط و مشی رهبری و نظامی ـ امنیتی ها می باشد. تفسیرهای گوناگونی

motaharriبرای رفتارهای ضد و نقیض علی مطهری شده است. یکی از این تفسیرها به صورت نامه ای از او به علی خامنه ای است که در زیر می خوانید:

خدمت رهبر معظم انقلاب، با سلام و تهنیت،

آقای خامنه ای، ترا به خدا برای درد بی درمان من کاری بکنید:

شوهر خواهر من، علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی است. برادرش صادق از قم به تهران نرسیده رئیس قوه قضائیه کشور می شود. سهم من، فرزند شهید مرتضی مطهری از ایدئولوگ های اصلی حکومت اسلامی نمایندگی مجلس شده است. مجلس فرمایشی که ملت ایران حقن اعتبار و منزلتی برای آن و نمایندگانش قایل نمی باشند. من دیگر این خفت و خواری را تحمل نخواهم کرد. شما چرا حالیتان نمی شود که جیرجیر کردن های من در رابطه با حجاب در مجلس و نیز پشتیبانی از فتنه جداسازی محل کار زنان از مردان در اداره ها بهانه ای بیش برای درآمدن از گمنامی نمی باشد. آقای خامنه ای من درد مهم بودن در حکومت اسلامی را دارم.

از عمر حکومت فقاهتی ۳۵ سال است که می گذرد. اگر قرار بود زنها در محل کارشان از مردها جدا باشند، امام خمینی جلوتر از مصباح یزدی، قالیباف و سرداران شکم گنده سپاه پاسداران به این موضوع رسیدگی می کرد. شما خوب آگاهید امام راحل متخصص شر و فتنه راه انداختن برای تاخت و تاز سیاسی بود. مثلن دستور ایشان برای ادامه دادن به تسخیر سفارت آمریکا. یا فتوای قتل سلمان رشدی برای کتاب آیه های شیطانی. شما حتمن به یاد داری، حضرت امام با تأکید، آنهایی را که جدایی دانشجویان دختر و پسر را در کلاس های دانشگاه خواستار بودند، متحجر و کله خشک مذهبی خواند. فراموش نشود که دختر امام خمینی، همسر حجت الاسلام اشراقی در زمان شاه به دانشگاه رفت و دکترا گرفت. اگر قرار بود در حکومت فقاهتی شیعه، زن و مرد در محل کارشان، در دانشگاه ها و اصولن در جامعه مانند وهابی ها از یکدیگر جدا باشند، حضرت امام هیچ گاه اجازه دانشگاه رفتن دخترش را در زمان شاه نمی داد. آیا امام راحل آیه های سوره نور در رابطه با حجاب و حفظ عفت زنان را نمی دانست؟ حضرت امام آن آیه ها را از من، مصباح یزدی و سرتیپ سپاهی قالیباف بهتر می دانست و می فهمید.

رهبر عزیز، شما بهتر از هر کس می دانید که شر و فتنه سخت گیری در حجاب زنها و جدایی زنان از مردان در اداره ها و شهرداری از کجاها آب می خورد. بعید است که سرتیپ قالیباف یک روز از خواب برخیزد و ناگهان فکر جدا کردن زن و مرد در شهرداری به سرش بزند. آشکار است که بیت رهبری دستور حال گیری از حسن روحانی را به سرداران سپاه و بسیج داده است. حسن روحانی، نباید با کمی حال دادن به مردم و اهل فرهنگ عزت و منزلتی در کشور پیدا کند. چرا که عزت و منزلت در حکومت فقاهتی تنها ازآن مقام معظم رهبری است. دیگر این که حسن روحانی، مصباح یزدی و اطرافیان او را داخل آدم نمی داند. بنابراین مصباح یزدی و آدم هایش چون سهمی در دولت آقای روحانی ندارند، با بهانه کردن حجاب و فرهنگ به دنبال باجگیری از او و دولتش می باشند. در حالی که بنده با حسن روحانی و دولتش هیچ اشکالی ندارم. علم کردن موضوع حجاب در مجلس و یا تشویق قالیباف در رابطه با جداسازی محل کار زنان از مردان در شهرداری تهران از طرف اینجانب صرفن به خاطر اسم در کردن و مطرح شدن در حکومت فقاهتی می باشد. هدف من از گفتن ها و کارهایم دست یافتن به مرتبه و شغلی بالاتر از نمایندگی در مجلس فرمایشی می باشد. جایی که هر بی سر و پایی از گوشه و کنار کشور نماینده مجلس شده است.

آقای خامنه ای، بنده خود را از لاریجانی ها، علی و صادق کمتر نمی دانم، علی مطهری پسر شهید مرتضی مطهری است، او تنها کسی است که امام سنگ دل به مناسبت شهادتش گریه کرد. مهم شدن و مطرح بودن من در حکومت فقاهتی یا به دست شما انجام می گیرد، یا با مخالفت ورزیدن های من علیه شما. تازگی ها چند بار در برابر رسانه ها گفته ام که انتقاد از حکومت حق همه شهروندان است. حتی گفته ام از رهبری هم می شود انتقاد کرد. مهم اینست که شما بدانید، از این پس برای مطرح شدن در حکومت فقاهتی دست به هر کاری که لازم باشد خواهم زد. مگر چه می شود؟ یا مانند احمد آقا سم به خوردم خواهید داد که دیگر راحت می شوم، یا همانند میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصر نگهداری ام خواهید کرد.

من، بنده ناشکر خدا نمی باشم، بدون حکومت فقاهتی، شما، لاریجانی ها و من هیچکاره می بودیم. شما، به عنوان یک واعظ، آن هم نه چندان مشهور درد نان و آب درآوردن را می داشتید. من چکاره می شدم؟ دبیر شرعیات در دبیرستان ها؟ یک واعظ و یا یک پیش نماز؟ یقین دارم شانس نماینده مجلس شدن را در هیچ حکومتی غیر از حکومت فقاهتی نمی داشتم. خلاصه کنم، بنده نمایندگی در مجلس فرمایشی را در شأن فرزند شهید مطهری نمی دانم. شما هم نبایستی بدانید. برای اطلاع عرض می کنم، چشمم به جانشینی مهدوی کنی دوخته شده است.

والسلام، علی، پسر شهید مرتضی مطهری.