رادیو آلمان: در نوار غزه چند موشک به یک مدرسه فلسطینی که زیر نظر سازمان ملل اداره می‌شود، اصابت کرد که ۱۵ کشته داد. دبیرکل سازمان ملل با اعتراض به مقامات اسرائیلی گفت که کودکان و زنان و نیز کارکنان سازمان ملل در میان قربانیان هستند.

در پی حمله موشکی اسرائیل به غزه عده زیادی کشته شدند. مقامات فلسطینی اعلام کردند که چند موشک‌ به مدرسه‌ای در بیت حانون اصابت کرده است که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شود. بسیاری از فلسطینی‌ها از ترس حمله موشکی اسرائیل به این مدرسه پناه برده بودند.

کارکنان خدمات اورژانس غزه روز پنج‌شنبه (۲ مرداد / ۲۴ ژوئیه) اعلام کردند که در پی حمله موشکی اسرائیل ۱۵ نفر از پناهندگان به مدرسه مزبور کشته شده‌اند. شاهدان عینی نیز به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که ده‌ها نفر دیگر نیز در جریان این حملات زخمی شده‌اند.

کریس گانس، سخنگوی امداد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA)gaza-children-1-S

نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که در یک ساختمان سازمان ملل متحد عده زیادی کشته و زخمی شده‌اند. گروه امداد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرده است که از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۷۵ مدرسه فلسطینی که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شوند با حملات اسرائیل مواجه بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار قربانیان در هفدهمین روز حملات اسرائیل به غزه به ۷۸۸ نفر رسیده است.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از بمباران مدرسه‌ی بیت حانون گفت: “بسیاری کشته شده‌اند، از جمله زنان، کودکان و نیز شماری از کارکنان سازمان ملل متحد.”

مقام‌های واشنگتن پس از این رویداد “تأسف عمیق خود را از این رویداد غم‌انگیز” بیان داشتند.ارتش اسرائیل در تل آویو اعلام کرد که درباره این حمله تحقیق خواهد شد. یک سخنگوی ارتش اسرائیل سازمان حماس را متهم کرد که از مناطق پرجمعیت نوار غزه به ارتش اسرائیل حمله می‌کند و برای آن سازمان جان غیرنظامیانی که هدف این حملات قرار می‌گیرند، هیچ ارزشی ندارد.

موشک‌های پنهان در مدارس سازمان ملل در غزه
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، چند ساعت قبل از انتشار خبر حمله موشکی اسرائیل به این مدرسه سازمان ملل برای پناهندگان غزه نسبت به خبر مخفی بودن موشک‌های فلسطینی‌ها در یکی از این مدارس واکنش نشان داده بود.
دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهارنظرش روز چهارشنبه (۱ مرداد / ۲۳ ژوئیه)نگفت که چه سازمانی در دبستان‌های پناهندگان فلسطینی موشک مخفی کرده است.او اما تاکید کرد که تحقیقات برای شناسایی عاملان این امر آغاز شده است.
بان کی مون در ادامه گفت: «عاملان این اقدام با کار خود مدارس را به هدفی تبدیل کرده‌اند برای حملات موشکی اسرائیل وکشته شدن کودکان بی‌گناه، کارمندان سازمان ملل متحد و پناهندگان به این مدارس.»دبیر کل سازمان ملل در انتها گفت این سازمان جهانی می‌کوشد جلوی چنین اقداماتی را بگیرد.
یک هفته پیش نیز بنیاد امداد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که یک مدرسه این سازمان جهانی در نوار غزه که متروک بوده است، به پایگاهی برای پرتاب موشکی تبدیل شده و در آن بقایای حدود ۲۰ موشک پرتاب‌شده دیده می‌شود.

روز سه‌شنبه (۳۱ تیر / ۲۲ ژوئیه) نیز مشخص شد که یکی دیگر از مدارس وابسته به سازمان ملل متحد در نوار غزه به محل پرتاب موشک به سوی اسرائیل تبدیل شده است.

سازمان امداد سازمان ملل متحد برای یاری به پناهندگان فلسطینی (UNRWAun-school-1)

مسئولیت اداره ۲۴۵ مدرسه را در نوار غزه به عهده دارد. در این مدارس در مجموع ۲۲۵ هزار کودک فلسطینی تحصیل می‌کنند. در حال حاضر در ۷۷ مدرسه سازمان ملل متحد در نوار غزه ۱۱۷ هزار پناهنده فلسطینی اقامت گزیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند که در جریان درگیری‌های دو هفته اخیرتعداد کشتگان فلسطینی به ۷۴۰ نفر رسیده که بسیاری از آنها کودک بوده‌اند.۱۴۰هزار نفر نیز بر مبنای اطلاعات سازمان ملل متحد در نوار غزه آواره شده‌اند. شمار کشتگان اسرائیل در جریان درگیری‌های اخیر تاکنون ۳۲ سرباز اعلام شده است.