Mohammad-Rahimian

آیا زمان مراجعه به پزشک معالج خود با این مطلب مواجه شده اید که پزشک از شما پرسیده باشد بیمه دارو دارید؟

فکر می کنید به چه دلیل این سئوال را می پرسد؟

هزینه دارو در تمام دنیا بالاست داروها با توجه به برند (مارک دار) و جنریک (مشابه) ضمن تفاوت قیمت، از اثرگذاری متفاوتی برخوردارند.

به نقل از Canadian RX Atlas برگرفته شده از دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادایی ها چیزی حدود ۲۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ و یا به بیان دیگر به ازای هر نفر چیزی حدود ۶۵۰ $ هزینه دارو پرداخت کرده اند که غالبن این مبلغ در خصوص سرطان-MS-HIV هزینه شده است. در نظر داشته باشیم که بیمه استانی دولت (در استان انتاریوOHIP) و در استان های دیگر با توجه به قوانین متفاوت محدود است و پوشش دارو،خاص افراد واجد شرایط و افراد بازنشسته است.

از طرفی دیگر افراد ضعیف جامعه که درآمد آنها زیر سقف ۳۰.۰۰۰ دلار است وضعیت حادی را در چنین شرایطی دارند. به نظر این مهم می آید که در هر طبقه ای از سطح زندگی هستیم خصوصن افراد ضعیف به داشتن بیمه دارو توجه کنند. تنوع بیمه های دارویی و تنوع درصد مشارکت در زمان مطالبه، این امکان را به متقاضی می دهد که بتواند در صورت واجد شرایط بودن بدون محدودیت سقف دارویی استفاده کند. افرادی که واجد شرایط هم نیستند با محدودیت سقف برخورداری می توانند از مدلی از بیمه دارو بدون آنکه واجد شرایط باشند استفاده نمایند.

ممکن است که شما به صورت روزانه و یا تنها برخی اوقات نیازمند استفاده از دارو باشید. در هر دو صورت شما نیاز دارید که اطمینان داشته باشید که این داروها مضر نبوده و حال شما را بهبود می بخشند.

حتا داروهای سالم نیز دارای عوارض جانبی ناخواسته یا اثرات ناسازگار با غذا یا سایر داروها که شما استفاده می کنید، هستند و ممکن است در طی دوران بارداری مضر باشند. برای کاهش خطر تاثیرات ناخواسته و اطمینان از بهبود بخشی، بسیار مهم است که از داروهایتان به صورت صحیح استفاده کنید و در موقع دادن داروها به کودکان بسیار مراقب باشید.

خبر خوب:قیمت داروهای مشابه معمولن بسیار کمتر از داروهای مارک دار مشابه شان است.

خبر بد: یک داروی مشابه بر اساس کارخانه سازنده، به صورت گیج کننده ای، در رنگ ها و طرح های مختلف به فروش می رسد.

یک تحقیق جدید در سالنامه داروهای مشابه نشان می دهد که بیماران قلبی کمتر به استفاده از داروهای تجویز شده (در صورت عدم وجود یک احساس مستمر درمان) تمایل نشان می دهند. این تحقیق بر اساس ۱۱۵۰۰ بیمار که همگی بین سال های ۲۰۰۶و ۲۰۱۱ دچار حمله قلبی شده بودند، پی گیری شده است.

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهدنظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

اقتباس:Canadian Rx Atlas, University of British Columbia

مشاور علمی پزشکی شرکت بیمهInsufin ،آقای دکتر پژمان حنیفی مقدم (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.comتماس بگیرید.

https://www.facebook.com/Insufin

www.youtube.com/sherkatbimeh

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.