چند اثر از آثار محمود معراجی، نقاش ایرانی ـ کانادایی ساکن تورنتو و از همکاران تحریریه ی شهروند، از ۲۶ جولای تا ۱۶ آگوست ۲۰۱۴ در گالری یو مارت تورنتو به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه با عنوان Summer Salon با نمایش آثار بیست و هفت هنرمند نقاش از جمله محمود معراجی در گالری Yumart برگزار می شود.

شنبه ۲۶ جولای از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزار می شود و هنرمندان شرکت کننده نیز در این مراسم حضور دارند

Mahmoud-meraji.

گالری Yumart در طبقه ی دوم شماره ۱۰۱ خیابان اسپاداینا واقع است.

۱۰۱ Spadina Ave #210,

Toronto, ON M5V 2K2, Canada

محمود معراجی متولد ۱۸ فوریه ۱۹۵۸ تهران، نقاشی را از ۱۹۷۴ آغاز کرد و تا ۱۹۹۷ در تهران در این حوزه فعالیت داشت. در بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی شرکت داشته. از این تعداد ۷ نمایشگاه در ایران برگزار شده که از سال ۱۹۸۶ از موزه هنرهای معاصر تهران شروع شد. در ۸ نمایشگاه انفرادی شرکت داشته که اولین آن در گالری گلستان ۱۹۹۱ و آخرین آن در سال ۲۰۰۷ ، شش هفته هنر ایرانی در تورنتو بوده است.

محمود معراجی به همراه همسر و پسرش در سال ۱۹۹۷ به کانادا مهاجرت کرد. از همان زمان با نشریات فرهنگی کانادا همکاری داشته. در سال ۹۷ با ژورنال SUITCASEکه نشریه ای میان فرهنگی است همکاری داشته. همچنین با برنامه ی ادبیات تطبیقی دانشگاه یو سی ال ای لس آنجلس و تقویم چندفرهنگی سازمان Skills for Changeهمکاری داشته. محمود معراجی از سال ۱۹۹۷ تاکنون به طور مداوم با نشریه شهروند همکاری داشته و طراحی صفحه ی قصه ی این نشریه هفتگی را برعهده داشته و دارد.

محمود معراجی در سال ۱۹۹۳ جایزه اول نمایشگاه گل و گیاه تهران ـ ایران را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۰۱ Honourable mention Award را در حوزه ی هنر گرفت. در سال ۲۰۰۲ نیز جایزه ی دیگری در هنر از سوی شورای هنر اسکاربورو دریافت کرد. او همچنین جایزه بین المللی بهترین پرتره سال را نیز در سال ۲۰۰۸ از سویPortrait Society of Canada ازآن خود کرد. این پرتره ای بود از لون هفتووان بازیگر شناخته شده ی ایرانی ـ کانادایی. او همچنین با معرفی “شورای مطبوعات قومی” در اکتبر ۲۰۰۸ از سوی فرماندار انتاریو مورد تقدیر قرار گرفت.

او همچنین جایزه ی هنرمند منتخب سال ۲۰۰۹ گالری هدبونز را نصیب خود کرد.

محمود معراجی علاوه بر شرکت در نمایشگاه های هنری مختلف و همکاری با نشریات، کلاس های آموزش نقاشی خود را نیز دایر دارد. تنها فرزند او، مهراد نیز در رشته طراحی و نقاشی در کالج هنر انتاریو تحصیل کرده و نقاش هنرمند و پر کاری ست.

از سایت این هنرمند دیدن کنید: http://mahmoudmeraji.com