Mohammad-Rahimian

همچنانکه بیمه امری تعاونی و مشارکت گروهی است و چه بسا هر روزه شاهد آن بوده و هستیم که افراد بیشماری در صورت نیاز و طبق مفاد بیمه نامه می توانند از پوشش مورد نیازشان برخوردار شوند، اهدای خون نیز یکی از کارهای مهم و حیاتی است که در اثر عدم وجود این همکاری شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود.
خون دارای بسیاری ترکیبات حیاتی است که به بهبود بسیاری از بیماریها و مصدومیت ها کمک می کند. خون سالم نجات دهنده زندگی است. هر روز شاهد مرگ هزاران نفر خواهیم بود، اگر افراد نیکوکار خون خود را اهدا ننمایند.
اکثرا انتقال خون درموارد ذیل صورت می پذیرد:
*در بانوان به منظور مداوای خونریزی حاصل از بارداری .
*کودکان مبتلا به کم خونی شدید.
*آسیب دیدگان ناشی از حادثه .
*بیماران سرطانی و بیماران تحت عمل جراحی .
هر ساله حدود ۵۰۰ هزار نفر از زنان، در سراسر جهان به دلایلی که عنوان شد جان خود را از دست می دهند. حدود ۲۵ درصد از این موارد به نوعی در ارتباط با نبود دریافت خون می باشد که اگر خون کافی در دسترس بود بسیاری از این جان ها نجات می یافت.

آیا اهدای خون موجب سلامتی است؟
برای بسیاری، اهدای خون می تواند نجات بخش زندگیشان باشد. اهدای خون برای این افراد لمس مجدد زندگی با یک روش زیباست و تجربه ای است که به هیچ زبانی نمی توان آن را توضیح داد و تنها راه برای فهمیدن آن اهدای خون خودتان است. یکی از نکات مثبت اهدای خون هم شانس کاهش خطر بیماری های گرفتگی قلب (آغاز مشکلات قلبی) است که اهدای مداوم خون، میزان آهن ناخواسته و انباشته شده در بدن را کاهش می دهد. اهدای خون همچنین به شما تضمین سلامتی خون می دهد و با اهدای مداوم خون جامعه سالم تر و شادتری خواهید داشت و به خاطر داشته باشید که هر لحظه ممکن است که یک نفر به خون نیازمند باشد، که می تواند خود شما و یا عزیزانتان باشد.
اهدای خون تنها ۴۵ دقیقه طول می کشد و یک فرایند سالم است. عمومن، اهدای خون، چه خون کامل و چه تنها سلول های بنیادی، تاثیرات مضر بر سلامتی اهدا کننده ندارد. اهداکنندگان در هر بار اهدا، در حدود ۱۰-۱۲% از حجم خون در گردش خود را می دهند. اهداکنندگان سالم پس از گذراندن آزمایش های مورد نیاز، توانایی اهدای سالم و مداوم خون را خواهند داشت. اگر شما از هر یک از اهداکنندگان دایمی خون سئوال کنید تنها درصد کوچکی از اهداکنندگان که اولین بارشان است می گویند که برای چند دقیقه احساس سرگیجه داشتند. تیم پزشکی در مراکز اهدای خون تضمین می کنند که اهدای خون، یک تجربه شاد خواهد بود.
همچنین انتقال خون به صورت دایمی، برای افرادی که بیماری تالاسمی و کم خونی دارند مورد نیاز است که محصولات خونی مورد نیاز افراد هموفیلی را تامین می کند .
اهدای پیوسته، تعداد کافی از افراد سالم، خون مورد نیاز و در دسترس، در هر جا و در هر زمان ممکن را تضمین می کند.
پوشش مالی در افق زندگی با طرح و برنامه ریزی و توجه به انواع بیمه ها از جمله بیمه های تکمیلی که ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد، نادیده نگیریم. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

مشاور علمی پزشکی شرکت بیمه، آقای دکتر پژمان حنیفی مقدم (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.
پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com مطرح کنید.
www.youtube.com/sherkatbimeh
www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.