شهروند- علی شریفیان: بعدازظهر دوشنبه۱۴جولای دولت لیبرال انتاریو لایحه ای که نخستین بار در روز اول ماه مه، به مجلس ارائه کرده بودند، بار دیگر به وسیله چارلز سوسا، وزیر دارایی خود به مجلس تقدیم کردند.

جمع اقلام بودجه دولت اکنون اکثریت لیبرال به ۱۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بالغ می شود. اقلام اصلی بودجه برای اصلاح بیمه بازنشستگی، سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های انتاریو، توسعه آموزش و پرورش و آسان تر کردن تحصیلات دانشگاهی و از جمله مبلغ ۲۹ میلیارد دلار برای بهبود کمی و کیفی تردد و رفع مشکل بزرگ ترافیک و ایجاد اتوبان های بیشتر از جمله احداث راه های تردد تازه ای به همیلتون است.
این بودجه همان بودجه ای است که آندریا هوروات حاضر نشد با حمایت نمایندگان ان دی پی آن را به تصویب برساند و انتخابات انتاریو را کلید زد که در نتیجه آن در روز ۱۲ جون لیبرال ها با پیروزی چشمگیری در آن به حکومت اکثریت رسیدند.
مراسم ارائه لایحه بودجه به طور مستقیم به وسیله شبکه سی بی سی پخش شد. چارلز سوسا این گونه شروع کرد: «جناب رئیس هفتاد و چهار روز پیش … » و در ادامه در قسمتی از سخنان خود گفت این همان بودجه ای است که اجرای آن و اقلام در نظر گرفته شده در آن سبب آینده ای روشن تر و بهتری برای تمام مردم انتاریو در چهار گوشه استان ما خواهد شد…»

sousa
جیم ویلسون، رهبر موقت حزب محافظه کار پیشرو که به طور موقت تا انتخاب رهبر دائمی جانشین تیم هوداک شده است، پس از جلسه ارائه بودجه در گفت وگو با خبرنگار رسانه ها از آن انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که درباره جزئیات انتقادات خود بعدا مفصل تر صحبت خواهد کرد.
محافظه کاران، اپوزیسیون رسمی دولت اکثریت لیبرال هستند. آندریا هوروات، رهبر فراکسیون نمایندگان ان دی پی در مجلس به طور خلاصه گفت که شیوه ای که لیبرال ها می خواهند کسری بودجه انتاریو را رفع کنند، مشمئز کننده است. آنها می خواهند با اخراج کارکنان بخش عمومی این کار را انجام بدهند. پس از تصمیم هوروات برای عدم همکاری با لیبرال ها در اول ماه مه گروهی از اعضای قدیمی و با نفوذ ان دی پی حتی از وی انتقاد کردند. لیبرال ها اکنون با داشتن اکثریت در مجلس می توانند این لایحه را از تصویب بگذرانند.