فیلم مستند ـ داستانی بهمن طاوسی پیش اجرایی برای مراسم اعدام، در بخش رقابت اصلی جشنواره ی جهانی فیلم های مستندHOT DOCS  ماه اپریل به روی صحنه ی سینماهای تورنتو می رود. کسانی که فیلم بهمن طاوسی را دیده اند، می گویند فیلم از منظر قصوی به گونه ای پیش می رود که هنرپذیر گمان نمی کند بشود داستان های عدیده ی او را به سامان رساند، اما کارگردانی هوشمندانه ی طاوسی فیلم را به زیبایی و در به سامانی و هماهنگی دراماتیک به پایان می برد.

این فیلم در حقیقت و به گفته ی خود طاوسی پیش اجرایی است از عکسی از جهانگیر رزمی، با نام “جوخه آتش در ایران” وگونه ای بیان بازسازی عکس صحنه تیرباران زندانیان سیاسی کُرد.  عکس رزمی  در سال ۱۹۸۰ برنده ی جایزه پولیتزر می شود، در حالی که عکاس عکس نزدیک به سه دهه جرأت افشای هویت خویش را نمی یابد و تنها هBahman-Tavoosiمین اواخر جهان با جهانگیر رزمی عکاس آن عکس تاریخی آشنا می شود.

فیلم بهمن طاوسی پیش از این نیز در جشنواره های جهانی دیگری از جمله “جشنواره ی جهانی مستند مونترال” و “فستیوال بین المللی تبعید ”  و” فستیوال فیلم کبک” در کشورهای کانادا، سوئد، بولیوی و شیلی نیز شرکت کرده است.

اما به جرأت می توان گفت که جشنواره ی جهانی فیلم هات داکس مهمترین جشنواره ی نمایش فیلم های مستند در جهان به شمار می رود و حضور فیلم بهمن طاوسی در این جشنواره خبر خوشی برای جامعه ی هنری ایرانیان در تبعید است!