footsal-zanan

 

رادیو فردا: تیم ملی فوتسال زنان ایران با صعود به فینال بازی‌های داخل سالن آسیا در کره جنوبی، کسب نخستین مدال قاره‌ای تاریخ این رشته ورزشی را مسجل کرد. ایران در نیمه‌نهایی به مصاف اندونزی رفت و با چهار گل از سد این تیم گذشت.

فرشته کریمی که او را علی کریمی بانوان ایران می‌نامند دو بار دروازه اندونزی را باز کرد، نسیمه غلامی و نیلوفر اردلان ملقب به خانم گل فوتبال ایران نیز دو گل دیگر را به ثمر رساندند. حریف ایران در فینال، تیم قدرتمند ژاپن است که موفق شد تایلند را از پیش رو بردارد.

مدال طلا یا نقره ایران، اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در رشته‌های توپی قاره آسیا محسوب می‌شود. شهرزاد مظفر سرمربی ایران پس از راهیابی به فینال گفت یکی از بهترین لحظات زندگی‌اش را می‌گذراند و از شرح احساساتش عاجز است.

تیم ایران چندی پیش در تورنمنت جهانی پرتغال مغلوب ژاپن شد، اما شهرزاد مظفر می‌گوید تیمش مقابل ژاپن هم برای کسب مدال طلا بازی خواهد کرد، زیرا به گفته او بازیکنانش تشنه قهرمانی هستند و با قطعی شدن نایب قهرمانی سیراب نشده‌اند.

تیم ملی فوتسال بانوان در مرحله مقدماتی این بازی‌ها در گام نخست به مصاف مالزی رفت و با نتیجه‌ شش بر یک به پیروزی رسید. فهمیه زارعی، نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی، نسترن مقیمی، فرشته کریمی و پریا نوروزی هر کدام یک بار دروازه مالزی را باز کردند.

ایران سپس تایلند و ویتنام را با نتیجه‌ مشابه ۱-۰ مغلوب کرد. فهیمه زارعی و نیلوفر اردلان گلزنان ایران در این دو مسابقه بودند.

شاگردان شهرزاد مظفر در بازی چهارم با نتیجه‌ ۵-۰ هنگ‌کنگ را تسلیم کردند تا با چهار برد و ۱۲ امتیاز، سزاوارانه به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

ژاپن که بهترین تیم فوتبال و فوتسال زنان آسیاست، تاکنون دو بار قهرمان فوتسال زنان قاره شده و سه دوره متوالی هم در تورنمنت جهانی فوتسال زنان حضور یافته است.

بهترین نتایج ایران در تاریخ این مسابقات، مربوط به دوره قبل می‌شود که این تیم چهارم شد.