توفان ویرانگر گوستاو، سواحل جنوبی ایالات متحده و شهر وحشت زده نیو اورلئان را پشت سرگذاشته، بدون اینکه خسارات قابل ملاحظه ای برجای بگذارد.


شماره ۱۱۹۳ ـ ۴ سپتامبر ۲۰۰۸


 

بی بی سی: توفان ویرانگر گوستاو، سواحل جنوبی ایالات متحده و شهر وحشت زده نیو اورلئان را پشت سرگذاشته، بدون اینکه خسارات قابل ملاحظه ای برجای بگذارد.

این توفان استوایی که با باران های سیل آسا و بادهای ویرانگر همراه بود، اکنون درحال پیشروی به نواحی داخلی آمریکاست.

گزارش شده که اکنون از شدت توفان گوستاو کاسته شده، اما مقام های محلی در نیو اورلئان، از مردم می خواهند هنوز هم احتیاط کنند.

حدود دو میلیون تن ساکنان این شهر جنوبی ایالات متحده، پیش از رسیدن توفان، خانه های خود را رها کرده و به اجبار شهر را ترک کردند.

ری ناگین شهردار نیو اورلئان به مردم این شهر توصیه کرده است دست کم برای یک روز دیگر، به خانه های خود باز نگردند.

ناگین گفت مسئولان محلی پیش از بازگشت مردم به خانه هایشان، میزان خسارات وارد آمده در اثر توفان را سنجش خواهند کرد. او از قطع گسترده برق در شهر نیو اورلئان خبر داد.

ناگین گفت: "درخت های شکسته، اکنون در سراسر شهر پراکنده اند، خطوط انتقال برق قطع شده و شمار قابل ملاحظه ای از خانه ها و ساختمان ها بدون برق هستند".

توفان استوایی گوستاو، هفته گذشته کشورهای حوزه کارائیب را درنوردید و جان نزدیک به ۹۰ نفر را گرفت.

این تندباد سهمگین و ویرانگر، روز دوشنبه به نیو اورلئان رسید و به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، مقام های آمریکایی نیز از کشته شدن هشت تن در اثر توفان اخیر خبر داده اند.