نخستین نشست رسمی جشنواره تیرگان برگزار شد

 شهروند: روز شنبه ۲۶ ژانویه ساعت ۴ تا ۶ بعدازظهر اولین نشست رسمی مسئولان، داوطلبان و دوستداران جشنواره تیرگان که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ جولای ۲۰۱۳ با عنوان “امید” در مرکز هاربرفرانت اجرا می شود، در سالن شهرداری نورت یورک برگزار شد.

در این نشست که از استقبال خوبی برخوردار بود، مهرداد آرین نژاد مدیر اجرایی جشنواره تیرگان دلایل پیدایش چنین فستیوالی را برشمرد که از آن جمله شناسایی فرهنگ و هنر ایران و شناساندن هنرمندان ایرانی در سراسر جهان به جامعه ی میزبان است، و نیز مسئولیت و سهمی که ما ایرانیان در این جامعه به عنوان شهروند داریم.

انوشه انصاری مدیر افتخاری و مهرداد آرین نژاد مدیر اجرایی جشنواره تیرگان

یکی دیگر از اهداف این جشنواره ی بزرگ و مردمی شناساندن ایرانیان موفق به منظور الگوسازی برای ایرانیان مهاجر است. گفتنی ست که به دنبال همین نظریه مدیریت افتخاری جشنواره امسال به عهده ی خانم انوشه انصاری یکی از چهره های موفق و خبرساز جهان – اولین زن ایرانی که به فضا رفت- گذاشته شده است. یادآوری می شود که مدیریت افتخاری دوره پیشین را دکتر رضا مریدی اولین نماینده ایرانی تبار مجلس در امریکای شمالی به عهده داشت.

از ویژگی های جشنواره تیرگان پرشمار بودن اعضای داوطلب که حکم یک خانواده بزرگ را برای هم دارند و نیز انظباط کاری آنهاست که به درستی آرین نژاد از خانواده بزرگش و نقش پر اهمیت تمامی گروه همراهان در طول سخنانش یاد کرد.

مدیریت درست، تقسیم اصولی کارها برای جلوگیری از هرز رفتن انرژی و نیرو، داوطلبان پرشمار و عاشق و صمیمی و احساس تعلق و وابستگی تک تک داوطلبان به جشنواره، برای تیرگانی ها این بخت را فراهم آورده است که امسال خودشان را برای پذیرایی از ۱۵۰هزار بازدیدکننده آماده کنند.

نیما احمدی مدیر بخش بازرگانی، بابک پیامی مدیر هنری، بهروز آموزگار مسئول روابط عمومی، آرین شجاعی مسئول فنی، علی احساسی سردبیر نشریه تیرگان، هر کدام در زمینه ی مسئولیت خود در جشنواره تیرگان اطلاع رسانی کردند و حضار را برای کمک به جشنواره فراخواندند.

پیام همه ی آنها در تمام بخش ها یکی بود. فراخواندن جمع به همکاری و همیاری:”از یک دلار تا هزاران دلار، از در اختیار گذاشتن یک ساعت وقت تا صدها ساعت، از ارسال مطلب برای نشریه دو زبانه تیرگان، از تخصیص هرگونه تخصص و مهارت در زمینه ی فنی و تکنولوژی استقبال می کنیم و درخواست می کنیم که ما را یاری دهید و دیگران را نیز تشویق به همکاری و همیاری کنید.”

بخش مسابقه ی داستان کوتاه به سرپرستی عباس معروفی نویسنده بنام ایرانی ساکن آلمان است که بابک پیامی در سخنانش به آن اشاره کرد. اطلاعات دقیق تر در این مورد را در اطلاعیه ای که در خبرهای محلی همین شماره شهروند آمده است، بخوانید.

جشنواره تیرگان اولین حرکت فرهنگی اجتماعی ایرانیان در این ابعاد بزرگ است که بر محور کار گروهی و نه فردی و نیز با نیروی داوطلب چرخیده است و از این منظر هم بسیار یگانه و استثنایی ست. برای آشنایی بیشتر با حال و هوای تیرگانی ها بد نیست به چند خط زیر که دلشاد امامی آن را در وبلاگ سایت تیرگان قلمی کرده، توجه کنید. او می نویسد:

“….یک خانه‌ی خیلی بزرگ را تصور کنید. یا برای این‌که کارتان آسان شود من برایتان تصور می‌کنم. یک خانه‌ی سفید بسیار بزرگ شبیه خانه‌هایی که در سریال‌های تلویزیونی می‌بینید. اما خیلی بزرگ‌تر. یعنی یا خیلی بزرگ تصورش کنید یا برایش دیوار و حصار نکشید. باید بتوانیم صد و پنجاه هزار مهمان را تویش جا بدهیم. وسط حیاط بزرگ جلویی یک حوض بزرگ هم باشد. برای حوض بزرگ البته هنوز تاویلی پیدا نکرده‌ام اما خانه‌ای که من توی ذهنم تصور می‌کنم حتمن باید وسط حیاطش یک حوض بزرگ داشته باشد. به هر حال. این خانه‌ را خشت به خشت یک عده روی هم چیده‌اند. خشت به خشت. به معنای واقعی کلمه. هیچ حساب ِ بنّا از بیرون آوردن یا کارگر اجیر کردنی هم نبوده است. یک عده از خود‌ِ کسانی که قرار بوده توی خانه بنشینند آستین بالا زده‌اند و آجر روی آجر گذاشته‌اند تا این خانه بالا آمده….”

برای اطلاعات بیشتر و اعلام همکاری در هر زمینه ای به سایت تیرگانtirgan.ca مراجعه کنید.

باز هم از تیرگان و برنامه هایش خواهیم نوشت.