در تاریخ ۲۵ مرداد یک هیات نمایندگی از اعضای  سازمان در تورنتو کانادا به دعوت ” حزب دموکرات کردستان ایران ” به شهر ” لندن انتاریو” رفتند تا در جشن ۶۷ مین سالروز حزب دموکرات کردستان ایران شرکت کنند. در این مراسم رفقای هیات نمایندگی سازمان با استقبال بسیار گرم اعضای حزب دموکرات کردستان ایران قرار گرفتند.  در این برنامه در حدود ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند تا در شادی حزب شریک باشند.  احزاب کرد عراقی و احزاب ایرانی بترتیب پیام های دوستی و همبستگی خود را خطاب به حزب و حاضرین در مراسم خواندند. پیام  سازمان در تورنتو نیزبرای حاضرین خوانده شد که با استقبال شرکت کنندگان در جشن مواجه شد.

پیام سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)- تورنتو- کانادا به مناسبت بزرگداشت ۶۷مین سالگرد تاسیس حزب دموکرات کردستان ایران- کانادا

 

دوستان گرامی!

سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) ـ تورنتو برگزاری ۶٧مین سالروز حزب دمکرات کردستان ایران را به

اعضای حزب شما و از طریق شما به مردم کردستان ایران تبریک میگوید.

تشکیل حزب دمکرات کردستان ایران پاسخ به ضرورت تاریخی بود. ضرورتی که در مطالبات مردم کردستان ریشه داشت. مردم کردستان در آن هنگام به حزبی نیاز داشتند که مبارزات ملی و آزادیخواهانه کردها را هدایت و آن را در مسیری دمکراتیک و مترقی قرار داده و بین جنبش ملی ـ دموکراتیک کُردستان و جنبش سراسری ایران پیوند ایجاد نماید.

به گواهی تاریخ، حزب دمکرات کردستان ایران در مدت زمانی کوتاه توانست تعداد بیشماری عضو و هوادار از سراسر کردستان ایران را جذب و رهبری سیاسی مردم کرد را به دست گیرد. تاریخ حزب دمکرات کردستان ایران، تاریخ مبارزه‌ ملت کُرد در طی هفت دهه‌ گذشته است. حزب برای تامین حقوق ملی ـ قومی مردم کردستان و برای تامین دمکراسی در کشور مبارزه کرده و در این راه هزاران قربانی داده است.

همرزمان!

رژیم جمهوری اسلامی به مطالبات برحق نیروهای آزادیخواه کشور و فعالین پویش های ملی ـ قومی با زندان، شکنجه و اعدام پاسخ می دهد. مبارزه علیه رژیم استبداد مذهبی و پیکار برای استقرار دمکراسی و عدالت اجتماعی در کشور، پی ریزی ایرانی دمکراتیک و پیشرفته و فارغ از ستم و تبعیض ملی ـ قومی، اعضای سازمان ما و حزب دمکرات کردستان ایران را به هم پیوند می دهد.

ما براین باور هستیم که تامین اهداف فوق نه کار یک سازمان، بلکه مسئولیت مشترک همه نیروهای جمهوریخواه و دمکرات کشور است. حزب شما که در دفاع از حق مردم کردستان برای زیست سرفرازانه، آزادانه و برابر حقوق در ایرانی دمکراتیک و استقرار دمکراسی در ایران پا به عرصه سیاست نهاده و نزدیک به هفتاد سال است که در راه آن رزمیده و می رزمد، می تواند در برآمد مشترک نیروهای جمهوریخواه و دمکرات و نزدیکی آن ها نقش ارزنده داشته باشد.

ما بار دیگر ۶٧مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کردستان ایران را به شما و مردم کردستان ایران ایران تبریک می گوئیم و امیدواریم که مردم کردستان ایران به خواست های خود دست یابند.

سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت ـ تورنتو

۲۵ اوت ۲۰۱۲

                                                                                                                                                               

 سپاس از  آقای بانکی مون

۱۲شهریور ۱۳۹۱

پشتیبانی سازمان ملل از مبارزات مردم ایران برای دمکراسی و حقوق بشر
آقای بان کی‌مون در سفر به ایران به درخواست سازمان‌ها و فعالین سیاسی و حقوق بشر پاسخ مثبت داد، پیام‌ جامعه جهانی را به سران حکومت ایران رساند، برگفتگوی مستقیم تاکید کرد و پشتیبانی سازمان ملل و جامعه جهانی از مبارزات دمکراتیک مردم ایران را اعلام نمود. برخورد آقای بان کی‌مون خوشنودی نیروهای آزادیخواه کشور و ناخوشنودی مستبدین و جنگ‌افروزان را برانگیخت. ما به عنوان یکی از سازمان های سیاسی اپوزیسیون ایران شجاعت آقای بان کی مون در تن ندادن به فشارهای دولت امریکا و اسرائیل را تحسین می کنیم، رضایت خود را از مواضع او اعلام می داریم، اقداماتش را در تهران ارج می گذاریم و امیدواریم گفتگو، جای تهدید به حمله نظامی را بگیرد و سران حکومت ایران به تعهدات بین‌المللی به ویژه در عرصه حقوق بشر پایبند بمانند،
هیئت سیاسی ـ اجرائیه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
آقای بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی جامعه جهانی از نقض حقوق بشر در ایران را با سران حکومت در جریان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در میان گذاشت. او به صراحت به سران حکومت گفت: “ما نگرانی جدی از موارد نقض حقوق بشر در ایران داریم”.
دبیرکل سازمان ملل متحد از آن ها خواست که زندانیان سیاسی را آزاد کنند. او این موضوع را در دیدار با استادان و دانشجویان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه علنی کرد: “من در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی رهبران مخالفان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری و سیاسی و فراهم کردن شرایطی شده‌ام که همه بتوانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند.” او اضافه کرد: “من احساس می‌کنم مردم ایران آگاهند که چگونه جامعه‌ای را می‌خواهند بنا کنند” و “شنیدن صدای مردم ایران در جریان انتخابات آینده ریاست جمهوری اهمیت بسیاری دارد”. آقای بان کی‌مون به مردم ایران اطمینان داد: “سازمان ملل و جامعه جهانی از تمام ایرانیان در مبارزات دراز مدت آنها برای دمکراسی و حقوق بشر پشتیبانی می‌کنند”.
دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد پروژه هسته ای ایران خطاب به سران حکومت گفت به نفع ایران است که گام‌های لازم را برای جلب اعتماد جهانی نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد. او از حکومت ایران خواست به تعهدهای خود به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل عمل کند و به درخواست‌های مطرح شده در قطعنامه‌های شورای امنیت گردن بگذارد. دبیرکل سازمان ملل هشدار داد هر کشوری که در تقابل با جامعه جهانی قرار بگیرد خود را از همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی محروم می‌کند و در مسیر رو به پیشرفت عمومی منزوی می‌شود.
دولت اسرائیل و امریکا به آقای بان کی‌مون فشار آوردند که در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران شرکت نکند. اما او وقعی به این فشارها نگذاشت، به تهران رفت و در تهران بر ضرورت گفتگو تاکید کرد و گفت که من به آرمان‌های سازمان ملل باور دارم و معتقدم از طریق گفتگوهای مستقیم و مسالمت‌آمیز می‌توان بر معضلات و بحران‌ها غلبه کرد.

 

آقای بان کی‌مون در سفر به ایران به درخواست سازمان‌ها و فعالین سیاسی و حقوق بشر پاسخ مثبت داد، پیام‌ جامعه جهانی را به سران حکومت ایران رساند، برگفتگوی مستقیم تاکید کرد و پشتیبانی سازمان ملل و جامعه جهانی از مبارزات دمکراتیک مردم ایران را اعلام نمود. برخورد آقای بان کی‌مون خوشنودی نیروهای آزادیخواه کشور و ناخوشنودی مستبدین و جنگ‌افروزان را برانگیخت. ما به عنوان یکی از سازمان های سیاسی اپوزیسیون ایران شجاعت آقای بان کی مون در تن ندادن به فشارهای دولت امریکا و اسرائیل را تحسین می کنیم، رضایت خود را از مواضع او اعلام می داریم، اقداماتش را در تهران ارج می گذاریم و امیدواریم گفتگو، جای تهدید به حمله نظامی را بگیرد و سران حکومت ایران به تعهدات بین‌المللی به ویژه در عرصه حقوق بشر پایبند بمانند، گام‌های لازم را برای جلب اعتماد جهانی نسبت به پروژه هسته‌ای بردارند و با سیاست‌ها، گفتارها و رفتارهای خود بهانه دست جنگ افروزان ندهند و کشور ما را به گرداب جنگ نکشانند.

 

 هیئت سیاسی ـ اجرائیه سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
۱٢ شهریور ۲۰۱۲ (٢ سپتامبر ٢٠١٢)

* این مطلب در بخش آگهی های نشریه شهروند چاپ شده است.