شهروند ـ فرح طاهری: “ما ایرانیان کانادا به نهادی نیاز داریم که به طور مستمر از حقوق و منافع جمعی ما در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی دفاع کند.” این سخنان دکتر مهرداد حریری در جلسه مجمع عمومی کنگره ایرانیان کانادا بود که روز ۱۱ نوامبر ۲۰۰۷ در سالن اجتماعات مرکز امور شهری نورت یورک ایراد شد.

با چنین ایده ای بود که نهادی با نام “کنگره ایرانیان کانادا” حدود پنج سال پیش تشکیل شد، گرچه به گفته نسرین جوانفر یکی از اعضای هیئت برگزارکننده زمان طرح ایده ی کنگره نوامبر ۲۰۰۵ بوده که گروهی از فعالان اجتماعی دور هم جمع می شوند و به این نتیجه می رسند که حل مشکلات جامعه در گرو سازماندهی اجتماعی است. این گروه حدود دو سال روی این طرح و تهیه پیش نویس اساسنامه ی آن کار می کند. و البته این ایده باز برمی گردد به ژانویه ۲۰۰۳ که آقای بهرام پارسی یکی از کوشندگان جامعه ایرانیان تورنتو و بنیانگزار اولین کلاسهای زبان فارسی، طی نامه ای سرگشاده با برشمردن دلایلی نیاز به یک نهاد برنامه ریزی و هماهنگ کننده برای پایه ریزی بنیادی اجتماعی و فرهنگی را عنوان کرده بود.

مهرداد آرین نژاد از دیگر اعضای هیئت برگزارکننده مجمع عمومی در همان جلسه در مورد ماهیت کنگره ایرانیان کانادا گفت گفت: ما ایرانیان یک سری منافع مشترک داریم و باید سازمانی باشد که از این منافع دفاع و آنها را حفظ کند.

نهادی که غیرحزبی، غیر انتفاعی و غیرمذهبی باشد. فراگیر، شفاف، پاسخگو و دمکراتیک باشد.

از آن زمان تا کنون کنگره فراز و نشیب هایی را طی کرده، جلسات و برنامه هایی برگزار کرده، ترکیب هیئت مدیره ی اولیه تغییر کرده و حالا در آستانه ی انتخابات دیگری ست برای اعضای هیئت مدیره ی جدید.

یکشنبه ۲۹ اپریل ساعت ۳ بعدازظهر در سالن اجتماعات مرکز امور شهری نورت یورک واقع در ۵۱۰۰ خیابان یانگ چهارمین مجمع عمومی سالانه “کنگره” برگزار خواهد شد.

اسامی کاندیداهای جدید و شرح حال آنان در سایت کنگره ایرانیان کانادا منتشر شده و به شرح زیر است:

دیوید موسوی

۱ـ آقای دیوید موسوی ـ وکیل، فارغ التحصیل دانشکده حقوق اوزگود هال و دانشکده بازرگانی شولیچ، عضو هیئت مدیره ی دو آژانس غیرانتفاعی (خدمات مهدکودک خانواده، مرکز خدمات دانزویو برای سالمندان) در نورت یورک و نایب رئیس انجمن لیبرال استانی ویلودیل. (برای اطلاعات بیشتر در مورد دیوید موسوی به سایت ICC مراجعه کنید.)

نسرین جوانفر

۲ـ خانم نسرین جوانفر ـ مشاورتحصیلی و فرهنگی آموزش و پرورش منطقه یورک و از کوشندگان پرتلاش جامعه ی ایرانی ست که در بسیاری از کانون ها و نهادهای غیرانتفاعی برای کمک به کودکان و نوجوانان و خانواده ها فعالیت داشته و دارد. خانم جوانفر در شهروند سلسله مطالبی در رابطه با مسائل کودکان و نوجوانان در کانادا نیز نوشته است.

 (معرفی خانم جوانفر در سایت آی سی سی موجود نبود و ما برای معرفی ایشان از آرشیو شهروند استفاده کردیم.)

اد دولت آبادی

۳ـ آقای احمد (Ed) دولت آبادی ـ مشاور املاک،  متولد ۱۹۸۰ تهران، از سال ۱۹۹۷ به کانادا مهاجرت کرده است. از ۲۰ سالگی بیزنس خود را دائر و مدیریت کرده است. مدیر اجرایی شرکت Pearlon Products  به مدت ده سال، نائب رئیس و مدیر اجرایی MediaMed Canada و …(برای اطلاعات بیشتر در مورد احمد دولت آبادی به سایت ICC مراجعه کنید.)

سم اسدپور

۴ـ آقای سم اسدپور ـ دکتر اسدپور پزشکی و بهداشت عمومی را در ایران و آمریکا تحصیل کرده است. او در پست مدیریت ارشد در وزارت بهداشت کار می کند. او برای سالیان بسیار پروژه هایی در زمینه ارتقاء بهداشت عمومی را در ایران مدیریت کرده است. موفقیت پروژه های مشاورت بهداشتی او منجر به دریافت جوایز برجسته ای شده است.

(برای اطلاعات بیشتر در مورد سم اسدپور به سایت ICC مراجعه کنید.)

فرخ زندی

 ۵ـ آقای فرخ زندی ـ دکتر فرخ زندی از سال ۱۹۹۱ با دانشکده بیزنس شولیچ در دانشگاه یورک کار می کند و در حال حاضر پرفسور زندی در حوزه اقتصادی تدریس می کند و مدیر برنامه های دوره لیسانس است. او دکترا را از دانشگاه کارلتون در اتاوا در رشته اقتصاد، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه لاکهید، و لیسانس مدیریت بازرگانی را از دانشگاه پهلوی شیراز گرفته است. او در کنفرانس های بسیاری شرکت کرده و جوایز بسیاری را برای تدریس عالی خود دریافت کرده است. او در بسیاری از سازمان ها و انجمن ها عضو هیئت مدیره بوده و نظرات او از طریق رسانه های جمعی بسیاری پخش شده است. (برای اطلاعات بیشتر در مورد فرخ زندی به سایت ICC مراجعه کنید.)

کاوه شهروز

۶ـ آقای کاوه شهروز وکیل ساکن تورنتو. در تهران و تورنتو بزرگ شده و لیسانس خود را از دانشگاه تورنتو و دانشنامه حقوق را از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۶ دریافت کرده است. او سردبیر پیشین مجله حقوق بشر هاروارد است و در حال حاضر به عنوان یک وکیل در یک شرکت بزرگ و معتبر کانادایی کار می کند و حوزه فعالیتش در مورد تطبیق دادن رفتار کمپانی با استانداردهای جهانی حقوق بشر است. (برای اطلاعات بیشتر در مورد کاوه شهروز به سایت ICC مراجعه کنید.)

داود کفایی

۷ـ آقای داود کفایی ـ دکتر داود کفایی دارای دکترای مدیریت بیمارستان و همچنین دکترای بهداشت غذایی و تکنولوژی از دانشگاه استانبول ترکیه. دکترای دامپزشکی از دانشگاه رایرسون در تورنتو، و دانش آموخته ی “سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا” در دانشگاه گوئلف. دکتر کفائی در حال حاضر کلینیک دامپزشکی خود را در تورنتو اداره می کند. دکتر کفایی تاکنون در هیئت مدیره تعدادی از انجمن ها و کالج ها داوطلبانه کار کرده است.  (برای اطلاعات بیشتر در مورد داود کفایی به سایت ICC مراجعه کنید.)

 

ناظران این  انتخابات آقایان حسین زرشکیان، شهرام صارمی و مشهود ناصری هستند.

انتخابات روز یکشنبه برای پنج کرسی خالی در هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا انجام می شود و افرادی که تا ۲۵ اپریل۲۰۱۲ حق عضویت خود را پرداخت کرده باشند، حق رای دارند.

سایت کنگره ایرانیان کانادا

iccongress.ca