ژورنال علمی تحقیقات سرطان مقالۀ جالبی در مورد خواص جدید زردچوبه منتشر کرده است که مقام مخصوصی به این ادویه می دهد. با داشتن خاصیت ضد التهاب بافت های بدن، زردچوبه نقش چندگانه ای ایفا می کند که عبارتند از جلوگیری از بروز و پیشرفت دردهای مفاصل و ماهیچه ها و پیشگیری بعضی از سرطان ها. اخیراً دانشمندان ثابت کرده اند که فنول موجود در زردچوبه قادر است از بروز و پیشرفت سلول های سرطان پروستات به طور چشمگیری جلوگیری کند. در ضمن ترکیبات زردچوبه از فرم گرفتن آمیلوئید در بافت های بدن و جمع شدن آن به صورت نوعی پروتئین چسبناک مخصوصاً در سلول های مغزی جلوگیری نموده و در نهایت از بروز عارضه فراموشی و بیماری آلزایمر پیشگیری می کند.

اضافه نمودن مقداری زردچوبه به رژیم غذائی روزانه و یا مصرف کپسول های زردچوبه می تواند سبب سلامتی و بهزیستی بدن گردد و راهی برای بروز بسیاری از بیماری های مزمن باز نگذارد. پژوهشگران معتقدند که نقش زردچوبه در جلوگیری و درمان سرطان پروستات خیلی مؤثرتر از هر نوع داروی شیمیائی است که هیچ گونه عوارض جانبی هم نخواهد داشت. زردچوبه فعالیت ژن هائی را که در بروز سلول های سرطان پروستات نقش دارند خنثی می کند. تحقیقات دیگر نشان می دهند که به طور کلی زردچوبه سبب ازدیاد طول عمر گردیده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. مصرف روزانه زردچوبه را بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم توصیه می کنند.

 

نقش روغن نارگیل در درمان بیماری آلزایمر

 

با وجود سال ها تحقیقات و پژوهش های گسترده درباره علل بروز و چگونگی درمان بیماری آلزایمر هنوز داروی مؤثری برای درمان این بیماری خسته کننده وجود ندارد و راه صحیح و مؤثری در جلوگیری از بروز آن توصیه نمی شود. به همین جهت هر ساله درصد بالائی از مردم، مخصوصاً بزرگسالان به این بیماری دچار می شوند.

یکی از پزشکان آمریکائی که همسرش به بیماری آلزایمر دچار شده توانسته با رژیم غذائی حاوی مقداری روغن نارگیل نه تنها از پیشرفت بیماری جلوگیری کند، بلکه عوارض آن را از بین برده و سلامتی از دست رفته ی او را برگرداند. به عبارت دیگر این بیمار به مدت یک سال هر روز حدود چهار قاشق چای خوری روغن نارگیل به همراه رژیم غذائی روزانه مصرف می کرد. این پزشک با تهیه ویدیوهایی به وضوح نشان داده است که روغن نارگیل می تواند در پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر مؤثر باشد. درست است که بهبودی یک بیمار نمی تواند نشانگر مؤثر بودن آن بر روی همه مردم باشد ولی باز ثابت می کند که در ترکیبات روغن نارگیل موادی وجود دارند که در این مورد بخصوص نقش مهمی در سلامتی بدن، مخصوصاً سلول های مغز و اعصاب دارند.

علاوه بر این ثابت شده که روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای پخت و پز و استفاده در حرارت بالا است. این روغن اگر در جای تاریک و خنک نگهداری شود مدت ها سالم می ماند و بر عکس روغن های دیگر زود فاسد نمی شود.

 

غذا درمانی هپاتیت C

 

هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی کبد است که متأسفانه درمان قاطعی ندارد و حدود ۱۸۰ میلیون نفر در سراسر دنیا هپاتیت C  دارند و به ویروس این بیماری آلوده می باشند. به طور کلی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیمارانی که توسط داروهای شیمیائی درمان می شوند نتیجه مثبتی نمی گیرند و به تدریج بیماری آنها مزمن شده و کبد در نهایت از کار می افتد. موفقیت در درمان هپاتیت C بستگی دارد به نوع و ساختار ژنتیکی ویروس مورد بحث. بعضی از انواع آن در برابر داروهای شیمیائی حساس هستند و پس از درمان به صورت نهفته باقی می مانند و درصدی از آنها نیز از بین می روند. طبق مدارک موجود درمان های طبیعی و غذا درمانی می تواند در کنترل حرکت بیماری نقش داشته باشند که در این جا به چند نمونه از آنها اشاره می گردد:

ـ سیر و ترکیبات موجود در سیر ـ سولفور و آلی سین و غیره ـ که قدرت آنتی اکسیدانی شناخته شده ای دارند و در خنثی کردن مواد سرطان زا در بدن مؤثر می باشند می توانند در درمان هپاتیت C نقش داشته باشند. سیر حاوی مواد مفیدی برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها و قارچ های بیماری زا است و  می تواند در بهبودی بیمارانی که به علت ویروس های مخصوص دچار بیماری کبد شده اند، نقش مهمی داشته باشد. در این مورد خوردن سیر تازه به همراه رژیم غذائی توصیه می گردد.

ـ زردچوبه با خواص ضد التهاب بدن و ضد ویروسی و باکتری و تومورهای بدخیم بدن و از طریق سیستم دفاعی قوی با بیماری هپاتیت C مبارزه می کند. زردچوبه با افزایش ترشح مواد صفراوی از صدمه سلول های کبدی جلوگیری می کند و در نتیجه حرکت و فعالیت ویروس هپاتیت C را کنترل می نماید. خوردن روزی یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه به همراه رژیم غذائی توصیه می گردد.

Licorice یا شیرین بیان یکی از سبزیجاتی است که خواص ضد ویروس، باکتری، تومورهای بدخیم و درمان کننده زخم های دستگاه گوارش آن به وضوح ثابت گردیده. ترکیبات موجود در آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و در ازدیاد و تقویت بعضی از گلبول های مفید بدن که در مبارزه با عوامل عفونت زا نقش دارند مؤثر می باشند. چای و پودر و اسانس شیرین بیان در بازار موجود است و می توان از آنها استفاده کرد.

ـ روغن کرچک سبب بهبودی جریان خون و سلامتی غدد لنفاوی بدن می گردد. این روغن داروئی در ازدیاد نوعی گلبول سفید به نام لنفوسیت که در حفظ سلامت بدن و مبارزه با عوامل بیماری زا نقش دارد مؤثر می باشد. روغن کرچک التهاب بافت های کبدی را که یکی از عوارض هپاتیت c است کاهش می دهد و در تسکین درد کبد و مجاری صفراوی داروئی است شناخته شده. این روغن طبیعی همچنین در جلوگیری از رشد و تکثیر ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها مؤثر است. ضماد روغن کرچک بر روی پوست بدن و در ناحیه کبد توصیه می گردد زیرا این روغن بخصوص مصرف خوراکی ندارد.

 

نقش مرکبات در جلوگیری از سکته مغزی

 

ژورنال انجمن قلب آمریکا مقاله ای منتشر کرده که نشانگر رابطه خوردن مرکبات و تقلیل بروز سکته مغزی است. در یک بررسی بزرگ علمی معلوم گردیده که به طور کلی مصرف سبزی و میوه، مخصوصاً میوه جاتی که حاوی مقدار زیادی فلاوونوئید و ویتامین C هستند می توانند به طور چشمگیری از بروز سکته مغزی جلوگیری کنند.

تجزیه و تحلیل یافته های یک پروژه تحقیقاتی دیگر در آمریکا که بر روی حدود ۷۰ هزار نفر پرستار انجام گرفته و ۱۴ سال پیگیری شده است نشان می دهد که ترکیبات موجود در مرکبات مخصوصاً پرتقال و گریپ فروت امکان بروز سکته مغزی را تا حدود ۸۲ درصد (مصرف پرتقال) و ۱۴ درصد (خوردن گریپ فروت) کاهش می دهد و این به خاطر فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات و در کنار ویتامین C می باشد. در این بررسی برآورد شده است که به طور کلی خوردن سبزی و میوه امکان بروز سکته مغزی را تا حدود ۱۹درصد کاهش می دهد.

 

بهتر است باور کنید

 

در آمریکا به طور کلی حدود ۲۵۰۰ نوع سیب وجود دارد. این رقم برای همه دنیا به ۷۵۰۰ نوع می رسد. رنگ و مزه و اندازه و خصوصیات دیگر سیب است که سبب زیادی انواع آن می شود.

کشور چین از نظر تولید سیب در دنیا مقام اول را دارد و کشورهای آمریکا، ترکیه، لهستان و ایتالیا از این نظر به ترتیب در مقام دوم تا پنجم قرار دارند.

 

توجه: کتاب “سرطان: علل بروز و چگونگی پیشگیری” دکتر قدیریان را می توانید از آی پد دانلود کنید.

 

 

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com