ما ایرانیان نشان داده ایم که اگرچه خود در کشورمان با مشکلات عدیده مواجه ایم، اما هیچگاه مردم نیازمند دیگر کشورها را فراموش نمی کنیم.

شهروند ۱۲۶۷ ـ پنجشنبه ۴ فوریه ۲۰۱۰ از راست دکتر رضا مریدی، دو تن از سازمان


 

ما ایرانیان نشان داده ایم که اگرچه خود در کشورمان با مشکلات عدیده مواجه ایم، اما هیچگاه مردم نیازمند دیگر کشورها را فراموش نمی کنیم.

دوشنبه اول فوریه به همت دکتر مریدی نماینده مجلس انتاریو و با همکاری رستوران شیراز، برنامه ای در حمایت از زلزله زدگان هائیتی برگزار شد.

در این برنامه که جمع آوری اعانه توسط سازمان کانادایی Save the Children انجام گرفت، گروه بزرگی از ایرانیان حضور یافتند و با پرداخت مبالغی توانستند در حضور مقامات برجسته ی استانی از جمله جرج اسمیترمن وزیر سابق و کاندیدای شهرداری فعلی و مایکل چن وزیر فرهنگ و جهانگردی نشان دهند که همچنان بر این باورند که "بنی آدم اعضای یکدیگرند".


 

لحظاتی پس از آغاز برنامه ابتدا دکتر مریدی از حضور مردم و از همکاری رستوران شیراز و از حمایت مقامات استانی سپاسگزاری کرد. در این مراسم سه نفر از افسران پلیس ایرانی به نمایندگی از طرف انجمن سوسن سالک از فعالان جامعه ایرانی در کنار جرج اسمیترمن کاندیدای شهرداری تورنتوافسران ایرانی نیز حضور داشتند و در این امر خیر کمک کردند. پس از سخنان دکتر مریدی، مایکل چن وزیر فرهنگ و جهانگردی و جرج اسمیترمن معاون سابق نخست وزیر انتاریو و وزیری که استعفا داد تا به رقابت برای شهرداری تورنتو بپردازد، طی سخنانی ضمن سپاس از همت دکتر مریدی برای برگزاری این برنامه از مردم برای حضور و کمک هایشان سپاسگزاری کردند.

 

در این مراسم دو گلیم از سوی آقای خدارحمی اهدا شده بود که به فروش رفت و درآمد حاصل از آن به کمک برای هائیتی اختصاص یافت.

از برنامه ی جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان هائیتی، نه تنها ایرانیان که غیرایرانیان از جمله اتحادیه معلمان کاتولیک نیز استقبال کرده بودند و صدهاتن در این برنامه حضور یافتند.

دکتر مریدی طی گفت وگوی تلفنی اظهار داشت که هنوز رقم مشخص جمع آوری شده از سوی سازمان کانادایی "نجات بچه ها" اعلام نشده و قرار شد که در آینده شهروند را در جریان قرار دهند.